Gå til innhold

nedsatt varme fra cpu... hvordan?


thoering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fungerer v.h.a. ett program. Jeg har brukt et som heter: VCool Ser ut til at det bare fungerer på AMD og det støtter ikke alle HK. Så skal det også være ett prog. som heter: CPUcool Det har jeg ikke prøvd. Antar det er flere andre også.

PS Vcool laget plutselig en hel masse skurr på lyden på en PC for meg, så jeg måtte fjerne det.

Lenke til kommentar

Programmet så ikke ut til å fungerer hos meg :sad:

"vcool.sys mangler", men jeg så at filen lå i installasjonsmappa?? Snålt...

Har MSI K7T266 Pro2 RU og AMD T-bird 1.33, kjører win2k sp2. Vel vel, får vel bare godta en load-temp på 45 grader (ja jeg veit det er mye. Er fordi alle vifter går på lav hastighet. Mindre støy, mindre kjøling).

Lenke til kommentar

det vcool programmet er det tåpligste jeg har sett... prøvde det... det fungerte, gradene var 39 grader da jeg begynte, bruker asusprobe som følgte med hovedkortet, den sank fint og etter 2 timer var den på 23 grader, bare for morroskyld trykka jeg på reset knappen og gikk rett i bios... neida der sto det 35 grader ja... programmet bare fixer litt på asusprobe den... ikke bra det der.... hehe

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har dere lest hvordan Vcool funker??

Vcool kjører ikke når man er inne i biosen!!!

Vcool setter ned idle-temperaturen!! Dvs når prosessoren har lite å gjøre!! Gå på deres hjemmesider så finner dere ut hvordan det funker!!

 

 

Er det noen som har problemer med at systemet blir ustabilt ved bruk av vcool??

Lenke til kommentar

Jeg brukte Vcool en stund. Etter et par minutt i windows var cpu-temperaturen bare et par grader høyere enn kabinettemperaturen. Men hva hjelper det med lav idletemp, når temperaturen under spilling o.l. blir like høy!?

 

Ellers har jeg nå sluttet å bruke Vcool. Maskinen bare klikket da jeg overklokket den. Skjønner ikke helt hvorfor, men jeg trenger uansett ikke lav idletemp. Cpu-en min tåler 95 grader den! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...