Gå til innhold

  

17 stemmer

  1. 1. Bra setup?

    • Ja
      3
    • Nei
      6
    • Ok
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forslag fra Dustinhome:

 

post-180418-0-33057000-1337549729_thumb.jpg

 

Wifi er integrert i hovedkortet og OS er som du ser ikke inkludert. Ellers er det et kraftig oppsett med en helt grei 27" skjerm og mulighet for oppgradering til SLI.

1) 750W er overkill. 550W vil holde

2)bytt skjerm til dell um2312hm

3)kabinettet suger

4) du kan bruke utklippingverktøyet for å sende bilde

Lenke til kommentar

Forslag fra Dustinhome:

 

post-180418-0-33057000-1337549729_thumb.jpg

 

Wifi er integrert i hovedkortet og OS er som du ser ikke inkludert. Ellers er det et kraftig oppsett med en helt grei 27" skjerm og mulighet for oppgradering til SLI.

1) 750W er overkill. 550W vil holde

2)bytt skjerm til dell um2312hm

3)kabinettet suger

4) du kan bruke utklippingverktøyet for å sende bilde

 

Som jeg også skriver så kan oppsettet oppgraderes til SLI. Derfor 750W. 550W blir litt knapt for GTX680 SLI tror du ikke?

 

Hvorfor skal skjermen byttes? Uten begrunnelser er utsagnet ditt strengt tatt ikke verdt en fjert. G2750 er slettes ingen proffskjerm, men det er likevel mye skjerm for pengene og den er flott til spill. Hvordan vet jeg dette? Jo, fordi jeg har kliss lik selv.

 

Kabinettet har jeg ingen erfaring med, men det får gode kritikker så jeg tør påstå at det er et godt kjøp til drøye 450kr. Kabinett, mus, tastatur ol. er forøvrig mer en smakssak så man står selvfølgelig fritt til å velge noe annet.

 

Jeg trodde da vitterlig jeg brukte utklippsverktøyet. Vennligst utdyp.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

650w holder for SLI, men 550W holder nok ikke for SLI men nå er det slik at Single-Card kjører bedre en SLI/Crossfire pga du slipper problemer som støy, microstuttering og varme.

Dell skjermen er den mest anbefalte skjermen her på forumet, og den koster mindre. (Selv om du er fornøyd med skjermen din, så betyr det ikke at du ikke får bedre skjerm til samme pris..)

Kabinettet er helt greit, men ville heller byttet til evt NZXT 210 Elite som har støydemping og USB-3.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Jeg ville bytte graffikkkortet med denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751358&cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

Den kommer på lager i morgen. Det er det samme kortet bare med en mye bedre kjøler og ekstra ytelse for 200 kr.

PS: den er også stillere

 

Glemte å si at den koster det samme på dustinhome, men kommer ikke inn på lager før på lenge.

Endret av okwepeokwe
Lenke til kommentar

Jeg liker å ta i når jeg velger PSU, men 650W vil være nok ja. Skjermen er på sett og vis bedre, men det var heller ikke poenget.

 

Jeg tror de fleste er klare over de potensielle problemene SLI/CFX medfører, men muligheten til å en vakker dag kunne oppgradere er ikke dum å ha.

Lenke til kommentar

Jeg liker å ta i når jeg velger PSU, men 650W vil være nok ja. Skjermen er på sett og vis bedre, men det var heller ikke poenget.

 

Jeg tror de fleste er klare over de potensielle problemene SLI/CFX medfører, men muligheten til å en vakker dag kunne oppgradere er ikke dum å ha.

 

Joda, det har du rett i. Men om du kjøper feks GTX670 så holder det helt sikkerts hans bruk iallefall to år fram, og da er det bedre å invistere i ett ett av de nye single-cardene som er kommet. Men jeg skjønner jo hva du mener, men da må den vakre dagen komme innen ett halvt år etter han har kjøpt pcen, grunnet du får bedre single-card for en litt større penge som ikke heller ikke koster deg heler lønna, som da yter bedre enn det SLI med GTX670 ville gjort feks.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Et singelkjernekort som yter bedre enn GTX670 SLI kommer ikke iløpet av et halvår ;) SLI skalerer ulikt, men rundt 50-70% er ikke uvanlig. Det er heller ikke sikkert at TS blir fornøyd med ytelsen ett 670 gir. Det hele koker nok ned til at hundrelappene man betaler for en PSU med litt å gå på er en fornuftig investering, med mindre man da er 100% sikker på at man ikke vil få bruk for det.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Grunnen til at det var helt likt er jo fordi det er direkte link til handlekurven din..

 

Gå for en i5 2500k prosessor, evt Ivy bridge versjonen.

Helst Asus z77 HK, kjøp det billigeste ATX kortet.

Corsair "low profile ram" 8GB

Hyper 212 som CPU cooler.

Intel 520/Samsung 830/Crucial m4 SSD.

Seagate barracuda 7200 RPM Harddisk.

Valgfritt kabinett.

En billig optisk enhet (dvd driver)

OCZ ZT 550/650W, Corsair HX650, Corsair TX 750 v2, eller alle Corsairs sine AX modeller. Du trenger ikke mer en 650W, alt over vil være overkill.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det var helt likt er jo fordi det er direkte link til handlekurven din..

 

Gå for en i5 2500k prosessor, evt Ivy bridge versjonen.

Helst Asus z77 HK, kjøp det billigeste ATX kortet.

Corsair "low profile ram" 8GB

Hyper 212 som CPU cooler.

Intel 520/Samsung 830/Crucial m4 SSD.

Seagate barracuda 7200 RPM Harddisk.

Valgfritt kabinett.

En billig optisk enhet (dvd driver)

OCZ ZT 550/650W, Corsair HX650, Corsair TX 750 v2, eller alle Corsairs sine AX modeller. Du trenger ikke mer en 650W, alt over vil være overkill.

 

Gå for en i5-3570K.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Grunnen til at det var helt likt er jo fordi det er direkte link til handlekurven din..

 

Der har du det. Tok det et øyeblikk for gitt at folk kunne å linke til handlelister..

 

Edit: Den eneste ulempen med 3570k kontra 2500k er at førstnevnte blir veldig varm, spesielt under klokking. Hvis dette ikke er et problem er 3570k det beste valget i mine øyne. 10-15% bedre ytelse, litt lavere strømforbruk og mye bedre IGP er verdt 300kr spør du meg.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Er ikke mye mer ytelse du får av i5 3750k også koster det jo nærmere 300kr mer..

 

tja.. 10% bedre ytelse per clock er ganske bra for bare 150-200,- kr mer. Med andre ord så yter i5-3570K på 4.5Ghz cirka like bra som i5-2500K på 5Ghz. Noe man virkelig burde tenke på. Det vil faktisk være dumt å ikke kjøpe i5-3570K i denne situasjonen.

 

Grunnen til at det var helt likt er jo fordi det er direkte link til handlekurven din..

 

Der har du det. Tok det et øyeblikk for gitt at folk kunne å linke til handlelister..

 

Edit: Den eneste ulempen med 3570k kontra 2500k er at førstnevnte blir veldig varm, spesielt under klokking. Hvis dette ikke er et problem er 3570k det beste valget i mine øyne. 10-15% bedre ytelse, litt lavere strømforbruk og mye bedre IGP er verdt 300kr spør du meg.

 

Den generelle regelen er å holde seg under 1.3v - da blir ikke temperaturen så høy. Dersom man tar utgangspunkt i forskjellige resultater på Nettet så ser det ut som om de fleste klarer 4.5Ghz med bare 1.1v, 1.15v, 1.2v (1.2v er det høyeste jeg har sett til nå). Det er ganske imponerende. Med litt tweaking så kan man sikert få mye bedre resultater.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...