Gå til innhold

Skjermkort til ca. 2000,-


Donaldoni

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest gjennom en mengde poster her for å finne råd, har og sjekket en del benchmarks, fortrinnsvis THG.

 

Jeg har en eldre PC hjemme, 1,4GHz Thunderbird, med et ASUS A7N hovedkort og et Gainward Geforce2 skjermkort.... en gang i tiden top of the art system, men det begynner å bli utdatert. Har 768 MB Minne (DDR266) på den også.

 

Uansett, jeg er ikke interessert i hive meg på utstyrsgaloppen nok en gang, men finne smarte kjøp.

 

Jeg sitter med ca. 2000 kroner for å oppdatere skjermkortet. Jeg har tittet litt på en del FX5600Ultra kort, men lurer på hvordan ATI's kort står i forhold til disse (pris/ytelse!). Også, vil min maskin være i stand til å drive disse kortene (fart på prosessor og minne-ytelse har vel litt å si)?

 

Konstruktive forslag tas imot med takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller da gått for et radeon 9700 non pro kort...

Her er en test

http://www.rage3d.com/reviews/Sapphire/sapphire9700/

Beklageøigvios fant jeg ikke noen andre i farta som sammenlignet med nvida men finns sikkert noe på Tomshardware...

 

Edit: Kan godt hende at et 9500 pro kort vil være et like godt kjøp for din maskin...hvis de fortsatt er å oppdrive da...

Er ikke helt inne på hvor mye skjermkortene krever av maskinvare ellers, bortsett fra det er 9700 np et godt kjøp...

Lenke til kommentar

Jeg sitter med det samme problemet, ønsker meg seff ati 9800 pro, men vet ikke om jeg vil spandere mer enn max 2000...

 

Da har jeg valgene (siden jeg tror jeg vil gå for ati-kort):

 

9500 128MB til 1524,-

9600 128MB til 1145,-

9600 256MB til 1332,-

9600 Pro 128MB til 1743,-

9700 Pro 128MB til 3436,- All-i-W

9800 Pro 128MB til 3846,-

9800 Pro 256MB til 4908,-

(priser fra pcbutikken.no)

 

Ser jo et digert hopp ved 9600 Pro, men tester (f.eks tomshg) viser jo 9500 pro bedre enn 9600 pro, selv om 9500 kortet til 1524,- sikkert er npro. Derfor lurer eg på om eg like godt kan kjøpe GF4 Ti 4200 som ligger på 1700-1800 og sikkert er like bra....

 

Arg...så forvirret....etterlyser flere erfaringer!!!

Lenke til kommentar

For en snaue 2000 kroner er ett radeon 9500 pro kort ett bra kort sett ut ifra pris/ytelse, men de er jo helt sykt vanskelig å finne nå til dags.. Ellers er ett Sapphire 9600 pro "fireblade e" kort ganske bra (har selv dette kortet å er meget fornøyd :D )...

 

_____________________________

Pain is temporary, Glory is forever ! :woot:

Lenke til kommentar

For en snaue 2000 kroner er ett radeon 9500 pro kort ett bra kort sett ut ifra pris/ytelse, men de er jo helt sykt vanskelig å finne nå til dags.. Ellers er ett Sapphire 9600 pro "fireblade e" kort ganske bra (har selv dette kortet å er meget fornøyd :D )...

 

_____________________________

Pain is temporary, Glory is forever ! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...