Gå til innhold

2012 -Et godt år for X-Com fans


Anbefalte innlegg

Med 3 X-Com inspirerte utgivelser i år har vi iallefall no å gjøre på mens vi venter på Armageddon.

 

Sommeren X-Com Terror from the deep kom ut, tok jeg like godt med min 386 ut i hagen og kombinerte soling og gaming. O glede!

 

I år har vi alstå 3 X-Com spill å se frem til.

*XCOM FirstPersonShooters har jeg ikke tenkt å nevne...

 

Ufo Extraterrestials 2 eller se Wikipedia

Spillet er utsatt til høsten 2012 (egentlig juni 2012 :confused:). Forhistorien til UFO Extraterrestials utgitt 2007.

Det er noe med designet her som skurrer litt for meg. Litt udtatert eller østblokk-aktig.

Dynamikk, base-bygging, research og fleksibilitet squads er utmerket dog.

I mine øyne en verdig spirituell X-Com oppfølger.

 

Xenonauts eller se Wikipedia.

Dette spillet følger jeg vel tettest. Har som målsetning å være den spirituelle oppfølgeren til X-Com serien. Mye taler for at Goldhawk tar X-com historien og sine forumbrukere på alvor. Er ute med Kickstarter prosjekt for å finansiere enda mer dybde i spillet. Søren heller, jeg var for sent ute til å få bilde og navn på en soldat!

Designmessig mer hva jeg forventer av en 2012 X-Com oppfølger.

Spilldynamikken og basebygging virker svært spennende. Likeså produksjon og research. Har spillt litt, men vil egentlig vente til AI'en er bedre utviklet -Alpha fase.

 

XCOM

Dette spillet er vel den offisielle oppfølgeren (dvs har juridisk rett til å benytte XCOM navnet). Spillet er vel det mest sexy og med bredest appell av disse 3 spillene.

Grafikken og animasjonene er bare lekkert å se på.

I motsetning til de 2 tidligere nevnte spillene er XCOM ikke rundebasert, men real-time.

Du vil ikke kunne bygge nye baser, og spillet består av ca 70 oppdrag.

Tradisjonen med turbasert, basebygging og random mission velger man altså å gå bort fra.

 

For de som ikke kjenner X-Com så godt anbefaller jeg naturligvis å prøve originalene. Andre svært gode tilskudd til serien er UFO-Serien:

*Merk pausbart real-time, ikke rundebasert.

UFO: Aftermath

UFO: Aftershock

UFO: Afterlight

 

Som jeg gleder meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir et spennende spillår, ja! Jeg husker godt alle sykkelturene til kameraten min på 80-tallet. Han hadde PC med XCOM på, jeg hadde kun Amiga :)

UFO : Afterlight har jeg også brukt en del timer på. Gleder meg til både XCOM og Xenonauts, meldte meg på Kickstarter nå :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...