Fizzle Skrevet 17. mai 2012 Skrevet 17. mai 2012 (endret) Kan noen lære meg alle de viktige faguttrykkene som hører til MC? Da snakker jeg om hvor man finner forskjellige deler, og hva de heter. Jeg legger ved et bilde av en MC med noen navn her, og jeg håper noen retter meg hvis de ser at jeg har skrevet feil, og jeg håper noen gidder å hjelpe meg med å sette navn på flere deler. Jeg vil så gjerne vite de riktige fagnavnene på disse delene. Noen andre ting jeg lurer på: *Hvor finner man tennpluggen på denne sykkelen? *Pleier det å være med oljefilter på lettsykler? Kan du eventuelt "montere" oljefilter på alle lettsykler. Hvor skal det være i så fall? *[Hva er det som egentlig skjer når jeg vrir om nøkkelen]*? Er det slik at tennpluggen omgjør høytrykkstrøm og får det til og bli en liten gnist inne i besintanken, slik at det antennes? Kan noen forklare dette litt step-by-step for meg? Endret 17. mai 2012 av Fizzle
OJ Doe Skrevet 18. mai 2012 Skrevet 18. mai 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Internal_combustion_engine
Fizzle Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Skrevet 31. mai 2012 Bra link det der, men den sier ikke så mye om hva de forskjellige delene på en motorsykkel heter, hehe. Finnes det ikke en konstruksjonsbok eller manual som sier hva de forskjellige delene heter, som for eksempel svingarm, forgaffel, støtdemper, bremseskive osv ?
JohnsonJr Skrevet 31. mai 2012 Skrevet 31. mai 2012 (endret) Bra link det der, men den sier ikke så mye om hva de forskjellige delene på en motorsykkel heter, hehe. Finnes det ikke en konstruksjonsbok eller manual som sier hva de forskjellige delene heter, som for eksempel svingarm, forgaffel, støtdemper, bremseskive osv ? Sliter med dette sjæl, men mye av det skal stå i teoriboka til MC hvis jeg ikke husker feil. Edit: Støtdemperen sitter på forgaffelen. Hjulet og rattet er koblet sammen med forgaffelen. Svingarm er den metalstanga bakhjulet og kjede er festa til. Bremseskivene er det samme som bremseklosser på tråsykler. tror jeg.. Endret 31. mai 2012 av JohnsonJr
Fizzle Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Skrevet 31. mai 2012 Bra link det der, men den sier ikke så mye om hva de forskjellige delene på en motorsykkel heter, hehe. Finnes det ikke en konstruksjonsbok eller manual som sier hva de forskjellige delene heter, som for eksempel svingarm, forgaffel, støtdemper, bremseskive osv ? Sliter med dette sjæl, men mye av det skal stå i teoriboka til MC hvis jeg ikke husker feil. Det stemmer det. Jeg har sett i instruksjonsboken og funnet noen uttrykk der, men ikke alle.
JohnsonJr Skrevet 31. mai 2012 Skrevet 31. mai 2012 Angående "how to's" kan du sikkert finne noen svar på youtube, hvis du leter litt.
Comic Sans Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Sagt det før sier det igjen, hvis du vil vite hvordan mcen din er skrudd sammen så skaff deg en Haynes manual. De er "bibler" for alle mc eiere
srbz Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Støtdemperen sitter på forgaffelen. Litt pirk: du har selvsagt støtdemper på svingarmen også
Fizzle Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Skrevet 1. juni 2012 Sagt det før sier det igjen, hvis du vil vite hvordan mcen din er skrudd sammen så skaff deg en Haynes manual. De er "bibler" for alle mc eiere Står begrepene på norsk i "Haynes manual"? Jeg vil vite hva de forskjellige delene heter på norsk, slik at jeg kan bruke terminologien korrekt.
Comic Sans Skrevet 3. juni 2012 Skrevet 3. juni 2012 Sagt det før sier det igjen, hvis du vil vite hvordan mcen din er skrudd sammen så skaff deg en Haynes manual. De er "bibler" for alle mc eiere Står begrepene på norsk i "Haynes manual"? Jeg vil vite hva de forskjellige delene heter på norsk, slik at jeg kan bruke terminologien korrekt. Ah, nei da kommer den nok dessverre til kort. Kan jo leses sammen med en ordbok?
3gb Skrevet 13. juni 2012 Skrevet 13. juni 2012 http://www.filecrop.com/Manual-Honda-CBR-125-R.html prøv å last ned den øverste .. det vil være til stor hjelp tror jeg !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå