Gå til innhold

Trenger hjelp med min Samsung Galaxy s2!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Problemet er at etter jeg oppdaterte telefonen til 4.0.3 (ICS) er det kun GSM nettet som fungerer! Jeg kan ikke velge automodus inne på mobilnettverk, da finner mobilen ingen nett i det hele tatt.. Så jeg må velge GSM for i det hele tatt få dekning.

 

Når jeg går inn på om telefonen-status har jeg mobilnettverkstype EDGE:2 og mobilnettverksstatus: Frakoblet.

Skal vel ikke være slik?

 

Dette medfører at jeg får et vanvittig tregt surfe nett.. Kun E og ingen H osv:/

 

Prøvde i går å flashe telefonen tilbake til en tidligere oppdatering siden jeg ikke har hatt noen problem før med dette men det var ikke så enkelt.

 

Den første firmwaren som jeg tror telefonen kom med er XWKE2, denne finner jeg ikke lenger på nettet:/ Så prøvde jeg XWKE8, når jeg flashet denne med odin får jeg opp en programvarefeil når jeg skal taste pin. Så prøvde jeg XWKF3 men da står bare telefonen i en slå seg på syklus:/

 

Noen som har peiling på hva problemet kan være? Har sjekket simkort i en lignende tlf og der va det ingen problem:/

 

Håper noen har løsningen på dette. Noen som har filen XWKE2 lagret å kan sende meg den kanskje?

 

Med vennligst hilsen

 

Kim Thomassen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har forsøkt fabrikkresetting uten hell.. nå har jeg denne versionen:

 

Android version 4.0.3

Grunnbåndsversion: 19100XXLPQ

Kjerneversion: 3.0.15-I9100XXLPQ-CL223505 se.infra@SEP-94 #3

Build-nummer: IML74K.XXLPQ

 

Er dette den rette?

Lenke til kommentar

Der har jeg lastet ned innstillingene fra telenor så:/ jepp har prøvd sim kortet i en likens tlf med samme oppdatering og der fungerte det knirkefritt.. og putter jeg et annet sim kort i min tlf, fungerer det ikke der heller.. så må ha noe med oppdateringen å gjøre:/

Lenke til kommentar

Er kun telenor som ligger der.. Jeg oppdaterte gjennom telefon første gang jeg la inn ICS. Men siden jeg prøvde å flashe tilbake til tidligere firmware (2.3.5) uten at det gikk la jeg inn 4.0.3 gjennom odin.. Og nå vurderer jeg om jeg skal ta steget videre å prøve å sette meg inn i roote verden får å se om det kan fikse problemet, altså med en annen kernel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...