Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Vi har også Access to International English :-)

 

Hva har dere gjort for å forberede dere? Skal dere ha med dere fakta om eks. globalization, multiculturalism, osv? Hva tror dere temaet blir? Ser OL blir nevnt, men bortsett fra det? Any ideas?

 

Er forresten kjempefornøyd med engelsk, jeg også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har også ACCESS. Tenkte jeg skulle låne med meg VG3-boken i tillegg, social studies, mulig den kommer til nytte på eksamen.

Hva har dere gjort for å forberede dere? Skal dere ha med dere fakta om eks. globalization, multiculturalism, osv? Hva tror dere temaet blir? Ser OL blir nevnt, men bortsett fra det? Any ideas?

Tenkte jeg skulle laste ned noen artikler om globalisering og multikulturalisme, ++. Føler jeg er ganske inne på temaene etter muntligeksamen, men greit å ha bred kildebruk.

 

That being said, sa eksamenskontoret at privatister ikke fikk bruke Internett, det gjelder bare de som er faste elever ved skolene. Kjedelig, men jeg klarer meg. :p

Lenke til kommentar

Her er noe av det vi har hatt tidligere dette skoleåret :) Håper flere kan dele slik at vi kan hjelpe værandre

 

 

Writing strategies

 

 

Before you start writing an essay there are certain techniques which can help you to get started:

 

1.Mind maps (tankekart)

2.Structured lists

3.Write down ideas as they come to you (random lists)

4.Categorize your ideas into introduction, main part and conclusion

 

The writing process

Introduction:

- introduce the topic

- explain what your essay is about

Main part:

- Answer the task/questions

- state your opinions

- give reasons for your arguments

Conclusion:

- sum up your arguments

 

Noen "linking words" :)

Order:

Firstly, first of all, next, lastly

Contrast:

Nevertheless, even so, despite this, however

Conditions:

Unless, whether, otherwise

Further support:

Besides, furthermore, moreover, in addition

 

Similarity:

Likewise, in the same way

Consequence:

As a result, therefore, consequently

Causality:

Because, since, due to

Concluding statments:

In summary, to conclude, all in all

Emphasizing an idea:

Indeed, as a matter of fact, moreover, above all

Lenke til kommentar

Så lenge man har en viss oversikt over pensum, filmer som er sett og bøker som er lest i forbindelse til de forskjellige temaene, har med seg engelsk boka og ellers har et godt skriftspråk så burde vel dette gå ganske greit! :) Kommer sikkert oppgaver tilknyttet multikulturelle samfunn, kulturelle forskjeller og globale utfordringer. Er sikkert en fordel å ha litt kunnskap utenom det som står i boka også, så noen ekstra kilder er sikkert lurt :thumbup: Vi har blant annet lest og sett Drageløperen og Babel. Gode eksempler på kilder litt utenom det vanlige som også tar opp en del av temaene i pensum :)

Lenke til kommentar

Noen som husker/vet hvordan man setter opp kilder man har brukt? Er en god stund siden jeg har gjort det og husket at det var en spesiell måte man skulle sette det opp mot (ut i fra om det var fra en bok, dikt etc.).

 

er ikke så sikker jeg heller men, feks. bok,blad,TV-program,internett først.

så hvor du fant det (grundig) nrk.no/jgnfaisuflghuew//

+ nedlastingsdato 15.05.2012 13:41

 

enig/uenig??

Lenke til kommentar

Noen som husker/vet hvordan man setter opp kilder man har brukt? Er en god stund siden jeg har gjort det og husket at det var en spesiell måte man skulle sette det opp mot (ut i fra om det var fra en bok, dikt etc.).

 

er ikke så sikker jeg heller men, feks. bok,blad,TV-program,internett først.

så hvor du fant det (grundig) nrk.no/jgnfaisuflghuew//

+ nedlastingsdato 15.05.2012 13:41

 

enig/uenig??

Enig :) ! helst sidetall også dersom det er bok eller blad :)

Lenke til kommentar

Hei! :) :) Jeg skal også ha eksamen i engelsk 31 mai. :wee: Og jeg lurte på om det var noen som ville gi meg noen tips om hva en kan skrive om, viss en velger alternativ A2: focus on loving Ourselves eller : focus on loving the Job.? Er veldig redd for å bomme på oppgaven :hm:

Lenke til kommentar

Clue Dictionary er gull verdt å laste ned. Tar mye mindre tid enn ordbok eller ordnett.

 

kan du sende link? fant den ikke/usikker på om det er den rette nedlastingen :)

 

iFinger funker også veldig bra :) Men tror du må ha lisens. Er ikke helt sikker.. Vi fikk det i hvertfall via skola.

Lenke til kommentar

Hei! :) :) Jeg skal også ha eksamen i engelsk 31 mai. :wee: Og jeg lurte på om det var noen som ville gi meg noen tips om hva en kan skrive om, viss en velger alternativ A2: focus on loving Ourselves eller : focus on loving the Job.? Er veldig redd for å bomme på oppgaven :hm:

 

du har iallefall bommet på tråd... dette er for elever på videregående som skal opp i faget internasjonal engelsk!!!!

 

Hvilke type oppgaver håper dere mest på? :3

 

globale utfordringer, politikk og/eller klima.

er dårlig på multikulturalisme og sånt!

du da?

Lenke til kommentar

Jeg slenger med på dette forumet:) Jeg tror jeg velger A1 (focus on loving the job).

Jeg tror skal skrive hva vi likte med magasinet og hva som kan forbedres. Det var ihvertfall en oppgave i fjort og året før det. Jeg tror også at vi kanskje skal skrive noe som Henrietta Lacks, i og med at det står om hun i alle delene.

 

Hvordan forbereder dere dere? :)

 

oh lord...

Lenke til kommentar

Hvilke type oppgaver håper dere mest på? :3

 

Håper på en med betydningen av sport, og av den grunn kanskje noe med OL :) Men er også åpen for oppgaver hvor jeg kan skrive en litteraturanalyse av film/bøker, multikulturalisme, engelsk språklig media, globale utfordringer osv :)

Lenke til kommentar

Hei! :) :) Jeg skal også ha eksamen i engelsk 31 mai. :wee: Og jeg lurte på om det var noen som ville gi meg noen tips om hva en kan skrive om, viss en velger alternativ A2: focus on loving Ourselves eller : focus on loving the Job.? Er veldig redd for å bomme på oppgaven :hm:

 

du har iallefall bommet på tråd... dette er for elever på videregående som skal opp i faget internasjonal engelsk!!!!

 

Hvilke type oppgaver håper dere mest på? :3

 

globale utfordringer, politikk og/eller klima.

er dårlig på multikulturalisme og sånt!

du da?

 

Håper mest på en oppgave der jeg kan ta i bruk de forskjellige bøkene/fimene vi har lest/sett, eller en oppgave rundt klima i og med at jeg hadde fordypningsprosjekt i global oppvarming :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...