Gå til innhold

[Løst] Emne for bacheloroppgave, datateknikk


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg tar ingeniørbachelor i datateknikk ved UiS og har store planer om å skrive den etterlengtede bacheloroppgaven min til høsten. UiS har kun opplegg for oppgaver i vårsemesteret så jeg må finne oppgave selv. Dette i seg selv er ikke et direkte problem, men jeg sitter litt fast når det gjelder problemstilling.

 

Vi lærer Java som oop-språk og de ønsker at oppgaven skal inneholde kode skrevet i Java.

 

Per nå så ønsker jeg enten å lage et spill som omhandler ressursfordeling i et øysamfunn der det har forekommet en større naturkatastrofe, eller en oppgave som omhandler analyse av bilder fra for eksempel havbunnen eller urbant miljø.

 

Jeg ønsker å skrive en oppgave som er relevant for fremtidig jobbsøking. Det er utrolig mye lettere å møte til et jobbintervju med en liten presentasjon av en veldig god oppgave, enn å prøve å snakke seg rundt en middelmådig oppgave.

 

Har dere noen innspill ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde ikke bacheloroppgaven være et reelt oppdrag? Sjekk med firmaer i nærheten og spør om de har noen oppgaver som kunne passet som bacheloroppgave for deg. Ingenting som slår å kunne fortelle sensor at det fantastiske systemet du har lagd faktisk gir nytteverdi og er i drift hos et navngitt firma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...