Gå til innhold

Banner reklame, pris?


Anbefalte innlegg

Dette er vel kanskje en tråd som er feilplassert, men tenkte det kunne være endel som har egne nettsider og kan litt om dette her inne.

 

Jeg driver en nettside/hobbyprosjekt og hadde egentlig ikke tenkt å tjene penger på den, men nylig ble jeg kontaktet av et firma som ønsker å ha reklame for sine produkter på min nettside. Så om jeg har mulighet til å tjene noen kroner ekstra, så hvorfor ikke?

 

Problemet er at jeg har rett og slett ikke peiling på hvor mye jeg kan ta for slikt, og hva som er vanlig. Noen som har en slags antydning til hvilken pris jeg bør legge meg på når jeg sender dem en epost tilbake? Sånn ca?

 

Det blir mest trolig snakk om et banner i headeren på 468 x 60 px. Nettsiden min har ca 3200 unike brukere per mnd, ca 11 000 besøk per mnd og ca 490 000 treff totalt per mnd. Slik var tallene for april i hvert fall.

 

Jeg har som sagt ikke snøring. Har vært inne og sett på forskjellige nettsider hva de tar, men de jeg har sjekket ut har så mye mer trafikk innom per mnd enn meg at det blir ikke noe vits å sammenligne engang. Nettsider på den beskjedne størrelsen som jeg har oppgir vanligvis ikke noe pris, men man tar heller en prat om det. Men som sagt så har jeg ikke snøring på hvor jeg begynner engang. Noen som kan gjøre meg litt klokere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det folk betaler? Prøv først 250kroner i månedern så lager du flere plasser på nettsiden der du kan ha bannere :)

 

Betaler folk så går du opp i pris. F.eks om du får stor pågang for kjøpere så setter du opp prisen 100 kroner.

Endret av Steffenss
Lenke til kommentar

Spør om noen bud for forskjellige bannere, vil de være eksklusive eller ikke? eventuelt hvor lenge ønsker de samarbeid?

 

Legg med en pris for eksklusivitet og noen banner spotter til en litt høyere pris en du tror går igjennom.

 

har aldri gjort dette, men dette er slik jeg ser for meg at jeg ville gjort det.

Endret av angeland89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...