Gå til innhold

One X, One S eller Xperia S?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tiden har kommet for innkjøp av ny mobil - eller den kom for en tid siden, men ville vente å se hva Samsung kom med. Dette må jeg si bli en skuffelse for meg, spesielt på design og kvalitetsfølelse.

 

Uansett, da står det mellom nevnte tre modeller. Her lister jeg opp mine syn på telefonene:

 

HTC One X:

+ Toppmodell, og dermed høyst prioritert av HTC

+ Skjerm

+ Rask

+ HTC Sense

+ Design

+ Byggkvalitet

- Lett å få riper på kameralinsen?

- Stygg menystripe nederst på skjermen i enkelte applikasjoner

- Noe høy SAR verdi

 

HTC One S:

+ Rask

+ HTC Sense

+ Byggkvalitet

+ Rask

- Ikke like høyt prioritert mtp. oppdateringer o.l.

- Skjerm

- Menystripen

- Avflassing på den sorte versjonen som jeg vil ha

 

Sony Xperia S:

+ Nydelig design

+ HDMI

+ Skjerm

- Høyest SAR verdi

- Byggkvalitet

- Lett å få riper i skjermen

- Dårlig plassering og respons på hardware-knapper

 

Foreløpig heller det mest mot One X. Hvilken ville dere gått for? Og hvorfor?

Endret av martin9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, kommer an på hvor stor skjerm du er ute etter? Både Sony og One S har 4,3" kontra One X sin 4,7". Hvis jeg skulle valgt, hadde jeg valgt HTC One X med tanke på skjermstørrelse og sterkere prosessor. Det er jo ikke så store prisforskjeller, så valget hadde vært enkelt for meg. HTC One X..

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Ja, må innrømme det frister med One X sin skjerm :D så som sagt tror jeg det blir denne. Det jeg er mest skeptisk for er denne kameralinsegreia. Har lest at den er veldig utsatt og lett å ripe opp. Har en Incredible S i dag og har ikke ei eneste ripe på hverken skjerm eller kameralinse. Riktignok er ikke Incredible S sitt kamera litt "utstående" som One X sitt. Er det samme typen glass på kameralinsene?

Endret av martin9
Lenke til kommentar

Kameralinsen er utsatt da det bare er plast som er lagt over linsen, og ikke glass. Om du bruker noe beskyttelse skal det ikke være noe problem, eller finne noe du kan klistre over linsen om det går.

 

Som sagt tidligere, hadde One X vært det beste valget, om JEG skulle valgt. Den har 4 kjerner + 1 hjelpekjerne. Så den skal være et stykke sterkere en One S og Xperia S. Jeg ville glemt kameralinsen å kjøpt One X. Du kan alltids være forsiktig med den, eller bruke beskyttelse. :)

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Da går jeg for One X! Takk for hjelpen :-)

Men lurer på hvilken farge jeg skal ta. Synes begge er pene, men lurer på om den hvite versjonen lett blir skitten?

Jeg personlig liker den telefonen best i svart. Men det er du som skal ha den. :p

 

Det er vel egentlig lettere å se skitt på en hvit telefon enn en svart. Lykke til med valg, og håper du blir fornøyd! :)

Lenke til kommentar

Gikk for HTC One X i svart og må si meg meget fornøyd med telefonen. Nydelig skjerm, rask og stabil, samt greit kamera. Har ikke fått testet dette veldig mye ennå.

 

Ang. de elementene jeg var usikker på:

- Jeg har klippet til en del av en skjermbeskytter og satt over kameralinsa, så nå unngår jeg riper på den. Bildene blir fortsatt like gode.

- Den "menystripen" som kommer opp i enkelte "ikke-tilpassede-Android 4-applikasjoner" er ikke noe stort problem, men den er lite praktisk plassert. Har lest at HTC har registrert dette og at de jobbet med å finne en måte å fikse dette problemet på.

 

Tusen takk for hjelp!

Endret av martin9
Lenke til kommentar

Gikk for HTC One X i svart og må si meg meget fornøyd med telefonen. Nydelig skjerm, rask og stabil, samt greit kamera. Har ikke fått testet dette veldig mye ennå.

 

Ang. de elementene jeg var usikker på:

- Jeg har klippet til en del av en skjermbeskytter og satt over kameralinsa, så nå unngår jeg riper på den. Bildene blir fortsatt like gode.

- Den "menystripen" som kommer opp i enkelte "ikke-tilpassede-Android 4-applikasjoner" er ikke noe stort problem, men den er lite praktisk plassert. Har lest at HTC har registrert dette og at de jobbet med å finne en måte å fikse dette problemet på.

Flott du ble fornøyd! Du har absolutt gjort et godt valg. :)

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...