Gå til innhold

Spm ang eldre HP ProLiant ML350


Anbefalte innlegg

Har fått tak i en eldre ProLiant ML350 (G4 tror jeg) fra jobben da denne skulle kasseres. Tenkte at denne kunne bli en fin erstatter for min nåværende filserver, som begynner å merke tidens tann.

 

ML350'n har en Xeon cpu på 3GHz og 1GB minne, noe som skulle holde i masser til mitt bruk, men (og et STORT men) disker er det ikke stort av. Det står i 2 stk scsi-disker på 73GB, noe som opptar da 2 av 6 plasser i et hotswap-bay.

 

Mitt spørsmål til dere alle kyndige blir da; er det mulig å bytte ut deler av kabinettet slik det står nå, sånn at jeg får satt inn noen større sata-disker der?

Evt. hva er mine muligheter når det gjelder lagring i denne? Legger ved 2 bilder også, slik at dere ser hva jeg mener! Takker på forhånd for alle innspill :)

 

post-10932-0-73152600-1335893862_thumb.jpg

post-10932-0-23036000-1335893914_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått tak i en eldre ProLiant ML350 (G4 tror jeg) fra jobben da denne skulle kasseres. Tenkte at denne kunne bli en fin erstatter for min nåværende filserver, som begynner å merke tidens tann.

 

ML350'n har en Xeon cpu på 3GHz og 1GB minne, noe som skulle holde i masser til mitt bruk, men (og et STORT men) disker er det ikke stort av. Det står i 2 stk scsi-disker på 73GB, noe som opptar da 2 av 6 plasser i et hotswap-bay.

 

Mitt spørsmål til dere alle kyndige blir da; er det mulig å bytte ut deler av kabinettet slik det står nå, sånn at jeg får satt inn noen større sata-disker der?

Evt. hva er mine muligheter når det gjelder lagring i denne? Legger ved 2 bilder også, slik at dere ser hva jeg mener! Takker på forhånd for alle innspill :)

 

post-10932-0-73152600-1335893862_thumb.jpg

post-10932-0-23036000-1335893914_thumb.jpg

 

Skal gå fint å bruke sata i denne men da må du nok kjøpe pci kontroller til den hvis det er en g4 så er det ikke sata på hk men g4p har sata på hk 2stk du kan for eksempel bare ta ut hele hotswap kassa da skrur du den løs innom front dekslet og tar av kablene bak da skal du kunne ta ut hele og da er det jo mulig å modifisere litt for å skru fast vanelige disker eller tenkte du på hotswap sata mulig du kan finne hotswap rammer og hotswap kasse fra en g4p se på ebay.

Er det scsi raidkort som står i pci sporet er interisert i slike jeg så ikke kast det om du ikke skal bruke det.

Er jo altids muligheter for å mode litt på denne hva har du fra før av til server da.

Lenke til kommentar

Regnet med at jeg måtte kjøpe ny kontroller ja, men takk for tipset. Da skal jeg sjekke ut hvorvidt det lar seg gjøre å bare skru inn disker og modde litt på den som sitter der. Hadde ikke tenkt meg hotswap nei, er bare ren lagringsserver her i heimen.

 

Kan gi deg info om scsikortet når jeg kommer hjem fra jobb idag.

Lenke til kommentar

Regnet med at jeg måtte kjøpe ny kontroller ja, men takk for tipset. Da skal jeg sjekke ut hvorvidt det lar seg gjøre å bare skru inn disker og modde litt på den som sitter der. Hadde ikke tenkt meg hotswap nei, er bare ren lagringsserver her i heimen.

 

Kan gi deg info om scsikortet når jeg kommer hjem fra jobb idag.

 

Går muligens ann att du skrur ut diskene og monterer sata disker i hotswap rammene også bare skru av den elektro plata bak på hotswap kasetten så blir det åpent trenger du flere disk rammer så kan jeg se om jeg har liggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...