Gå til innhold

Nytt kompaktkamera


Anbefalte innlegg

Hei! Skulle hatt et nytt kompaktkamera da det gamle er ødelagt, veit det sikkert er mange som vil vise til tv2hjelper/lyd og bilde tester men, men på toppen der så er det bare knøttsmå kameraer på rundt 7 cm i bredden, noe jeg syntes er alt for lite for de store hendene mine :p

 

Så er det noen som veit om noe bra kameraer til ca 1k5 og som er relativt stort, tar skarpe bilder, bra fargegjengivelse og greit batterilevetid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ingen av dem på nettbutikker.. Er nok for gamle tenker jeg? Så noen bilder av G10 og den er for massiv igjen, hehe. Skal være et lite/vanlig kompaktkamera størrelse, ikke som fks Canon IXUS 230 som er på 7.5 cm. Virker som et perfekt kamera egentlig, hadde det ikke vært for størelsen..

Lenke til kommentar

Fant ingen av dem på nettbutikker.. Er nok for gamle tenker jeg? Så noen bilder av G10 og den er for massiv igjen, hehe. Skal være et lite/vanlig kompaktkamera størrelse, ikke som fks Canon IXUS 230 som er på 7.5 cm. Virker som et perfekt kamera egentlig, hadde det ikke vært for størelsen..

Jeg tror Nautica hadde en skrivefeil, det er nok S95 (og ikke G95) han tenker på, forøvrig enig at det kan være et bra alternativ. S95 ble erstattet av S100 i fjor høst, men S95 selges fortsatt og det er som regel mulig å finne på tilbud til rundt 2000.

Lenke til kommentar

Skjønner.. Var innom JP en tur i dag og fant ut at IXUS har kommet med en ny modell 310 som er større og skal vistnokk ha bedre batteri kapasitet, så det er egentlig midt i blinken :)

 

Ser for øvrig ut som du får mer for penga hvis du kjøper en IXUS en PowerShot faktisk.. S

Lenke til kommentar

Panasonic DMC-TZ20 eller TZ25.

 

Elegant flotte kameraer, en flott manuell brukerfunksjon også om du vil begi deg ut på de fronter. 16x optisk zoom og meget god videofunksjon også. Lang batterilevetid og kort batteropplading. Anbefales STERKT.

Lenke til kommentar

Joda, ser greit ut det, men har hatt problemer med panasonic tidligere også er det GPS funksjon osv som jeg ikke trenger, så er ikke så keen på det egentlig.. Uansett så har jeg kjøpt et IXUS 310 :)

 

Men over til noe annet: Er det ikke vanlig å få rabatt på ustillingskamera? I og med at det har blitt tatt opp av esken og brukt/testa av gud veit hvor mange. Kunne ikke få med et lite batteri engang.. Hvem er det som har lyst til å kjøpe det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...