Gå til innhold

BK: Thor med Hammer'n


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Naturens krefter og stemning er godt fanget her synes jeg. Fine farger. Lyset bryter seg fram mellom mørke skyer både over og under. Bildet kommer best til sin rett i stor utgave. Sikkert mange måter å bæskjære på. Panoramabilde med mindre himmel over og under, og kanskje litt beskjært på høyre side vil også være en interessant mulighet.

Lenke til kommentar

Dette er dagens bilde på Akam 02/05/2012 og her er redaksjonens kommentarer:

 

Lyn kan være et vakkert skue, og det har fotografen her formidlet videre på en god måte. I motsetning til de fleste lynbilder føler vi ikke at vi har sett dette bildet før, samtidig som stemningen er god.

 

Det er imdilertid to ting som skurrer. Det ene er signaturen. Den er for dominerende, og konkurrerer etter vår mening med bildets hovedmotiv om oppmerksomheten. Øyet tiltrekkes hele tiden av det luse nede i høyre hjørne, i stedet for å dvele ved lynet. Punkt nummer to er det andre som har nevnt: Beskjæring. Det er ikke sikkert dette bildet ville hatt godt av tettere beskjæring, men det er mulig. Feltet til høyre blir litt stort og mørkt og detajløst, men samtidig vil det å klippe det helt eller delvis bort gjøre tintg med bildets balanse.

Lenke til kommentar

Dette er dagens bilde på Akam 02/05/2012 og her er redaksjonens kommentarer:Lyn kan være et vakkert skue, og det har fotografen her formidlet videre på en god måte. I motsetning til de fleste lynbilder føler vi ikke at vi har sett dette bildet før, samtidig som stemningen er god.Det er imdilertid to ting som skurrer. Det ene er signaturen. Den er for dominerende, og konkurrerer etter vår mening med bildets hovedmotiv om oppmerksomheten. Øyet tiltrekkes hele tiden av det luse nede i høyre hjørne, i stedet for å dvele ved lynet. Punkt nummer to er det andre som har nevnt: Beskjæring. Det er ikke sikkert dette bildet ville hatt godt av tettere beskjæring, men det er mulig. Feltet til høyre blir litt stort og mørkt og detajløst, men samtidig vil det å klippe det helt eller delvis bort gjøre tintg med bildets balanse.

 

Dette var jo utrolig artig!

Som jeg sa i beskrivelsen, har jeg fortsatt mye å lære og gjør det stort sett hver eneste gang jeg tar frem kameraet. Lærer jo enda mer når man får tilbakemeldinger her!

Ang. signaturen vurderte jeg faktisk å la den være pga at den tok litt mye av oppmerksomheten som du også presiserte, men valgte å ta den med siden alle de andre bildene mine her har den.. Får kanskje finnen en annen vri neste gang :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...