Gå til innhold

Gamepad til PC som støtter variabel trykksensitivitet på (nesten) alle knapper


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ser etter en gamepad med trykksensitive knapper, likens som på Dualshock 2/3. Jeg har sett meg litt rundt, men har ikke klart å finne noe enda.

 

Jeg snakker nå ikke spesifikt om de åpenbare L2/R2 skulderknappene på Dualshock 3. Samtlige (unntatt start/select og (kanskje) dpad) andre knapper på den kontrolleren merker også om du trykker hardt eller svakt, og det er denne funksjonaliteten jeg ser etter på en PC gamepad.

 

Kjekt om gamepaden også knapper tilsvarende L3/R3, selv om dette ikke er like viktig.

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de tredjepartsdriverene som eksisterer til Windows går via directinput-APIen, og denne APIen støtter ikke trykksensitivitet på vanlige knapper. Jeg har allerede en DS3 tilkoblet PCen min, men får ikke trykksensivitet på annet enn L2/R2. Det er ikke mange spill som drar nytte av trykksensitivitet på flere knapper, men noen av de jeg ønsker å emulere gjør det. Hovedsaklig Star Ocean 3, GT4, MGS2 og MGS3. Det er viktig nok for meg til at jeg gidder bruke penger på det om det i det hele tatt eksisterer.

Skrevet

PS3driveren er ikke åpen, ikke den jeg kjenner til i alle fall. Den er reverse engineered av et kinesisk firma som tilbyr den mot reklamebannere i innstillingsvinduet eller noe slik.

Skrevet

Er vel ikke så mye å gjøre. PS3 SDKen kan du finne på internet, den har nok en løsning for det til Windows. Men så spørs det hvor fleksibel den er da. Mulig du må ha en PS3 på i bakgrunnen.

Skrevet

PS3 SDKen er ikke bare en rekke med APIer, men også GUI verktøy hvor du klikker på ting. Å synce kontrolleren er nok bare en checkbox et sted. Kan se på det i morgen og se om jeg finner noe.

Skrevet (endret)

Vel, det å koble PS3 kontrolleren til PCen og bruke den som en standard directinput kontroller er en grei nok sak, men siden directinput har en begrenset støtte for trykksensitive knapper så tillater den ikke nok akser til å gjøre alle (ingen av de, egentlig) frontknappene trykksensitive. Samtidig så er man avhengig av at man fremdeles klarer å videreføre denne informasjonen til PS2-emulatoren jeg har tenkt å bruke den i lag med. Emulatoren godtar directinput, xinput, og raw input, men jeg har ikke fått til å få den til å oppdage kontrolleren i det hele tatt i raw modus. Det er mulig at windows tar kontrollen og tvinger den igjennom dinput-APIen, men jeg er ikke sikker :p

Endret av Pseudopod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...