GeirGrusom Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 I går satt jeg i timesvis og rotet med et problem i ASP.NET. Det er ordnet nå ved å benytte control stage istedet for viewstage, men jeg lurte på om noen aner hva som skjedde eller har vært borti det før. Det jeg skrev var en kontroll som i utgangspunktet var en state machine som innhentet opplysninger i flere steg før den sendte videre til sikker betaling. Derimot skjedde det noe veldig merkelig med kontrollen som jeg ikke har opplevd tidlgere eller senere: viewstate funket, men oppførte seg ikke som forventet. Det virket til at viewstate informasjon ikke ble hentet inn før etter Load, som jo ikke er helt i henhold til spec. Når jeg sjekket i koden, var verdien i alle kompontenter som ikke var satt i markup en tom tekststreng. Det var ikke før i PreRender at viewstate informasjon var plassert i kontrollen. Om jeg satt EnableViewState eller ViewStateMode hadde ikke noe påvirkning. Det endte med at jeg plasserte info i ControlState istedet, så det fungerer som forventet nå, men har noen vært borti det før og vet hva det kommer av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå