Gå til innhold

BK: Fult firsprang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig serie av katten i arbeid! :D Ikke mye å pirke på her, nei, men jeg ville nok ha redusert blåstikket - blir ikke helt fortrolig med det. :)

 

Blåstikket i skyggepartiene? Det er naturlig og må nesten få være slik. Er jo ingen problemer med å fjerne det,men det blir unaturlig da det er en konsekvens av sollys/skyggekasting. Snøen i forkant er hvit,det samme er kattens lyseste områder.

Lenke til kommentar
Nydelig serie av katten i arbeid! :D Ikke mye å pirke på her, nei, men jeg ville nok ha redusert blåstikket - blir ikke helt fortrolig med det. :)
Blåstikket i skyggepartiene? Det er naturlig og må nesten få være slik. Er jo ingen problemer med å fjerne det,men det blir unaturlig da det er en konsekvens av sollys/skyggekasting. Snøen i forkant er hvit,det samme er kattens lyseste områder.

 

For meg ser det ut som om det er et blått skjær over det hele - både i kattepelsen, med unntak deler av den fremste labben og deler av hodet, og i snøen i forkant. Det kan nok variere fra skjerm til skjerm, dette, men min skjerm har heller for svake enn for sterke farger... :hmm:

Uansett - dette blir smak og behag ;):)

Endret av Astrid E. Saltveit
Lenke til kommentar

Dette er dagens bilde på Akam.no 25. april 2012, og her er redaksjonens kommentarer:

 

Dette bildet beit vis oss merke i i går, og vi er fremdeles like forelsket i det i dag. Det er relativt sjelden at folk tar gode bilder av kjæledyra sine, og blinkskudd av dette kaliberet er absolutt ikke hverdagskost. Pusen er fanget i akkurat rette øyeblikket, og vi er enig med fotografen i at dette var det beste av de tre alternative bildene. De andre var også gode, men "satt" ikke like bra som dette.

 

Som nevnt før kunne vi kanskje tenke oss å se hva det var pusen jaktet på, men siden vi ikke vet hva det var er det ikke sikkert det ville tilført bildet noe.

 

Blåstikket som noen påpeker plager oss ikke - det er slik snø ser ut i visse typer lys, og visuelt understreker det bare kulden. Det er budskapet som er det viktige, ikke realismen, slik vi ser det.

 

Lukkertiden som er benyttet her er av det korte slaget - faktisk VELDIG kort - 1/3200 sek, og det har frosset bevegelsen fullstendig. Vi savner litt bevegelse i bildet, noe som ville understreket at dette er et actionbilde litt utenom det vanlige, men det er meget mulig resten av bildet da ikke ville vært like bra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...