Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Vel, jeg trenger da litt hjelp med å velge ut riktig maskinvare til setupet mitt.

 

PROSSESOR

Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB

 

MINNE

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 (4x2G)

 

GRAFIKK

Kjører med sandy bridge nå.

(På det ene bildet ser dere AMD Radeon 3870x2 1GB DDR3. Men det er kranglete og vil ikke alltid fungere med setupen min)

 

 

LAGRING

Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Western Digital 1T

 

HOVEDKORT

Asus P8Z68-V Pro/GEN3

 

Ekstra

Corsair Cooling Hydro H60

Asus Xonar D1 PCI 7.1

BENQ 21"

520W Corsair Strømforsying

Kabinett

Fractal Design Define R3 Black Pearl

Windows 7 Ultimate

 

Det er det jeg har. Men det som er problemet, er at jeg tror RAM brikkene ikke passer inn. Fordi jeg får Bluescreen innimellom når jeg gjør mye på pcn, som går ut over RAMen.

 

Også er harddiskene mine veldig trege.

 

Så det jeg er på utkikk etter er altså:

 

- SSD hardisk (kanskje en cache løsning?)

 

- RAM som passer (min 8G, 1337mHz)

 

- Grafikkort (ikke det aller dyreste, men noe som passer godt inn)

 

 

Jeg er ikke rik, og vil ikke ha det dyreste på markedet. Men link alt som passer bra med systemet mitt, så kan jeg se på det. (er litt Corsair fan :green: )

 

Tusen takk for all hjelp :D

 

Mvh Magnus

post-180813-0-83469500-1335202795_thumb.jpg

post-180813-0-74744400-1335202968_thumb.jpg

post-180813-0-94573500-1335202980_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort, (Veldig bra skjermkort til rundt en 2000 lapp, og når det gjelder skjermkort er ikke en to tusen lapp mye. De er nettopp lansert og du får ikke mer for pengene: HD7870

Minne/RAM: (1600MHZ ram som er veldig stabile og lav profil som gjør at de er veldig lave itilefelle store CPU kjølere: Corsair Vengeance LP 8GB

SSD: Du har to gode alternativ og gå for som jeg ville anbefalt og det er følgende: Intel 520 eller Samsung 830. Anbefaler egentlig mest Intel 520 siden den har fått mest skryt for å være en god og stabil SSD. Du kan kjøpe 60/120/240GB+.

 

Viss skjermkortet ble for dyrt for deg kan du så har du også GTX 560 TI til en tusenlapp mindre. (Men du må skjønne at ytelsen blir mindre da)

Endret av terje k.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjermkort, (Veldig bra skjermkort til rundt en 2000 lapp, og når det gjelder skjermkort er ikke en to tusen lapp mye. De er nettopp lansert og du får ikke mer for pengene: HD7870

Minne/RAM: (1600MHZ ram som er veldig stabile og lav profil som gjør at de er veldig lave itilefelle store CPU kjølere: Corsair Vengeance LP 8GB

SSD: Du har to gode alternativ og gå for som jeg ville anbefalt og det er følgende: Intel 520 eller Samsung 830. Anbefaler egentlig mest Intel 520 siden den har fått mest skryt for å være en god og stabil SSD. Du kan kjøpe 60/120/240GB+.

 

Viss skjermkortet ble for dyrt for deg kan du så har du også GTX 560 TI til en tusenlapp mindre. (Men du må skjønne at ytelsen blir mindre da)

 

Likte veldig de rambrikkene, kanskje jeg kjøper 2 par av de. Også det med skjermkortet virker bra, men får se om jeg ikke venter litt med det.

Den SSDen, kan jeg bruke den 60GB som en cache løsning med WD 1T min?

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hva skal det brukes til, og hva ligger oppgraderingsbudsjettet ditt på, sånn ca?

 

Har tenkt å bruke pcn til 3D modellering med SolidWorks. Går på høgskole maskin ingeniør.

Og på fritiden går det vel i å lage musikk, video og spille HoN

 

Har ikke lagt noe budsjett enda, men tenker å bruke rundt 800 på ram, rundt 2000 på skjermkort, og rundt 1000 på SSD, men må ta en ting av gangen

Endret av magnusva
Lenke til kommentar

Det første som slår meg er at du faktisk kan utnytte et

. 3820, x79 hovedkort etter lommebok, 16GB, 240gb SSD (intel 520, vertex 4, crucial m4), 7850/7870 etc.

 

Han har allerede I7 2600k og Z68 Chipset og sagt at han ikke er "rik".

Til trådstarter: Skal du kjøre 16GB må du kjøpe andre brikker, du kan ikke kjøre to av de brikkene der. Da må du kjøpe 16GB versjonen av Corsair Vengeance LP.

Er ganske sikker på at du kan bruke SSD'en som cache disk ja.

Lenke til kommentar

Det første som slår meg er at du faktisk kan utnytte et

. 3820, x79 hovedkort etter lommebok, 16GB, 240gb SSD (intel 520, vertex 4, crucial m4), 7850/7870 etc.

 

Han har allerede I7 2600k og Z68 Chipset og sagt at han ikke er "rik".

Til trådstarter: Skal du kjøre 16GB må du kjøpe andre brikker, du kan ikke kjøre to av de brikkene der. Da må du kjøpe 16GB versjonen av Corsair Vengeance LP.

Er ganske sikker på at du kan bruke SSD'en som cache disk ja.

 

Ok, hvorfor er det slik egentlig med RAM brikkene at de må være i sett?

I så fall, er disse gode?

 

Det blir nok til at jeg kjøper SSD og RAM i første omgang.

Lenke til kommentar

Det første som slår meg er at du faktisk kan utnytte et

. 3820, x79 hovedkort etter lommebok, 16GB, 240gb SSD (intel 520, vertex 4, crucial m4), 7850/7870 etc.

 

Han har allerede I7 2600k og Z68 Chipset og sagt at han ikke er "rik".

Til trådstarter: Skal du kjøre 16GB må du kjøpe andre brikker, du kan ikke kjøre to av de brikkene der. Da må du kjøpe 16GB versjonen av Corsair Vengeance LP.

Er ganske sikker på at du kan bruke SSD'en som cache disk ja.

 

Ok, hvorfor er det slik egentlig med RAM brikkene at de må være i sett?

I så fall, er disse gode?

 

Det blir nok til at jeg kjøper SSD og RAM i første omgang.

 

Ehm, er usikker selv. Er bare 100% sikker på at du MÅ kjøpe 16GB sett og ikke kan kjøpe 2x 8GB.

Kjøp heller desse mtp. de er mye lavere enn de du fant: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

Du kan selv ta og lese her om RAM: http://www.diskusjon...howtopic=525806

 

Edit: Tror faktisk ikke akkuratt du MÅ kjøpe 16GB sett, men kjøper du 16GB sett så får du quad-channel minne som gjør at du får dobbelt så høy overføringshastighet.

Endret av terje k.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

M-m-multi quote...

 

Finner ikke nettikette-siden hvor det står om dette, men på generelt grunnlag bør man ikke sitere tre innlegg for å kommentere én ting.

 

 

 

Det første som slår meg er at du faktisk kan utnytte et

. 3820, x79 hovedkort etter lommebok, 16GB, 240gb SSD (intel 520, vertex 4, crucial m4), 7850/7870 etc.

 

Han har allerede I7 2600k og Z68 Chipset og sagt at han ikke er "rik".

Til trådstarter: Skal du kjøre 16GB må du kjøpe andre brikker, du kan ikke kjøre to av de brikkene der. Da må du kjøpe 16GB versjonen av Corsair Vengeance LP.

Er ganske sikker på at du kan bruke SSD'en som cache disk ja.

 

Ok, hvorfor er det slik egentlig med RAM brikkene at de må være i sett?

I så fall, er disse gode?

 

Det blir nok til at jeg kjøper SSD og RAM i første omgang.

 

Ehm, er usikker selv. Er bare 100% sikker på at du MÅ kjøpe 16GB sett og ikke kan kjøpe 2x 8GB.

Kjøp heller desse mtp. de er mye lavere enn de du fant: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

Du kan selv ta og lese her om RAM: http://www.diskusjon...howtopic=525806

 

Edit: Tror faktisk ikke akkuratt du MÅ kjøpe 16GB sett, men kjøper du 16GB sett så får du quad-channel minne som gjør at du får dobbelt så høy overføringshastighet.

 

skjerp deg a det siste der er bare no vrøl og pissprat

 

 

 

 

Edit: Tror faktisk ikke akkuratt du MÅ kjøpe 16GB sett, men kjøper du 16GB sett så får du quad-channel minne som gjør at du får dobbelt så høy overføringshastighet.

 

skjerp deg a det siste der er bare no vrøl og pissprat

 

 

 

 

See the difference?

Endret av MDCCLXXVI
Lenke til kommentar

Fant informasjonen på: http://itpro.no/supp...showtopic=79359

Men la ikke merke til den siste delen om at dette bare er til 2011 socket.

 

"Jeg vil ogås anbefale å bruke 4 identiske minnebrikker (ikke bare to, som jeg ville tro du har valgt). Kjøp f. eks to slike minnesett, slik at du får 16GB RAM totalt, og 4 brikker. Du får da dobbelt så høy overføringshastighet pga Quad-Channel minne. Dette gjelder kun sokkel 2011, og ikke noe du kan bruke om du har middelklassesokkelen 1155"

 

Edit: Kan være jeg tolket hele informasjonen helt feil*

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...