Gå til innhold

Feilvalgt studievalg


aKopperud

Anbefalte innlegg

(Ser først nå at overskriften blir litt smør på flesk med valgt valg, får ikke endra)

 

Hei, er en gutt på 22 år som har gått "2" år på markedshøyskolen i Oslo, på linjen kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling.

 

Har alltid syntes kreativitet og innovasjon er interessant, og trodde dette var linja for meg. Er ingen pappagutt så har lån allerede opp til øra med en semesterkostnad på rundt 30k. Første 2 semesterne gikk bra, men så falt interessen drastisk og de siste 2 semesterne har jeg nesten ikke deltatt, og stryket på flere eksamener.

 

Spørsmål mitt til dere for hjelp er, burde jeg fullføre, gitt pengene jeg har allerede brukt. (dvs ta opp alle eksamene jeg har mistet)

Eller bare droppe ut, og starte på noe annet?

 

Kom gjerne med andre alternativer om de finnes, og om hva lånekassa gjør med de forskjellige valgene om du har vært i samme situasjon.

 

mvh, Aleksander K

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Om du fullfører, hva skal du med denne graden, om du ikke interesserer deg for temaet lenger? Eneste som skjer ang. lånekassen, er at du ikke får en prosentandel av lånet omgjort til stipend de siste to semesterene du har strøket i fag. Til syvende og sist er dette et valg du må kjenne på og ta selv, men om du virkelig misliker det du driver med er det vel kanskje ikke noen vits i å fortsette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du fullfører, hva skal du med denne graden, om du ikke interesserer deg for temaet lenger? Eneste som skjer ang. lånekassen, er at du ikke får en prosentandel av lånet omgjort til stipend de siste to semesterene du har strøket i fag. Til syvende og sist er dette et valg du må kjenne på og ta selv, men om du virkelig misliker det du driver med er det vel kanskje ikke noen vits i å fortsette?

 

Jeg mistrives ikke, bare er ikke interessert i temaet. I hvertfall ikke som de fremlegger det.

Fortsatt kjipt å sitte med 300k i gjeld uten bachelor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...