Gå til innhold

Samsung ultra 5, hdd eller ssd?


Anbefalte innlegg

halla folks. Bruker idag en dritt hp pavilion dv6000 series. har hatt den akkurat 5år. kvalitetsmessig er den bra, men pr dags dato er best før tiden ute for lengst, med tanke på design og tyngde :p

brodern trakket over skjermen også, så deler av skjermen er svart, noen av dere kjenner sikkert til det. men men, la oss komme til selve emnet.

 

Jeg er en Samsung "fan", og vurderer å kjøpe en Samsung 5 Ultra. det finnes to versjoner: hdd 500 gb med 16gb ssd. og 128gb ssd. det er ca 1000 kr prisforskjell. 128 gb er for lite synes jeg. jeg er ikke hundre prosent sikker på hva som er forskjellen på ssd og hdd, men siden ssd er noe nytt er vel den noen lunde bedre, og lager sikkert mindre støy (hvis den i det heletatt gjør det). hp'en jeg har idag blir jekla varm etter få minutter, det er irriterende.

skal jeg kjøpe hdd versjonen eller ssd? hvorfor hdd, og hvorfor ssd?

 

jeg vil kjøpe pc'en så fort som mulig.

 

takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

128GB kan være litt lite på en bærbar, jeg ville hatt 256GB hvis jeg skulle hatt noe som er omtrent perfekt, nei vent litt, jeg har 256GB SSD i den bærbare, som jeg anser som akkurat nok

 

det er ikke HDDen som gjør PCen varm den er prosessor og grafikkort.

 

HDDer er spinnende plater som er omtrent som CDer som spinner rundt og blir lest av lesehoder. det er grunnen til at HDDer lager varme og lager lyd

 

SSDer derimot er basert på minnebrikker. som det som er inne i en minnepenn. bare det at SSDer er utrolig mye raskere enn både HDDer og minnepenner. PCen vil føles mer "snappy" ved at programmer vil åpne seg mye fortere, PCen vil starte mye fortere. ting vil laste mye fortere fra disken, som for eksempel spill

 

men siden 128GB er litt lite ville jeg gått for hybriden (500GB + 16GB)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...