Gå til innhold

Porter vil ikke åpnes.


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å åpne porten 25565 gjennom rutersiden i webbrowseren og tillater den gjennom brannmuren, men selv etter dette nektes port 25565 å åpne seg. Port 25565 må åpnes for å kunne lage egen Minecraft server.

 

Jeg har kunnet lage en Minecraft server før uten problem, men etter et modembytte fungerer dette ikke lenger.

 

Hvis det er noe informasjon du trenger for å hjelpe, bare spør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har serveren statisk IP adresse ? Og er det den adressen som routeren forwarder porten til ?

 

Det fungerer ikke å sette en statisk IP (Har hatt det før på forrige router, men klarer det ikke med denne ruteren) Så nei, men jeg bruker altid den riktige daverende IPen når jeg prøver å forwarde porten men det fungerer ikke uansett.

Lenke til kommentar

Går routeren gjennom et modem?...selv om dum PFer på routern så PFer du ikke på modemet

 

Ja, router går vel igjennom et modem. Jeg hadde aldri trengt å PF gjennom modem før på forrige modem så jeg viste ikke at det gikk ann. Men kanskje jeg må det med den nye modemet. Hvordan PFer jeg gjennom et modem? :)

Lenke til kommentar

Har du rent modem, så skal portforwarding være enkelt. Er du sikker på at det ikke er et routermodem? (sjekk adressen på internettporten til router om du er usikker)

 

Hva du mener med "rent modem" er jeg usikker på, men jeg kan si det navnene på modem.

Modemet er et Thomson TMC471. " sjekk adressen på internettporten til router om du er usikker" Vet jeg ikke helt hva du snakker om, men er ganske trøtt nå så jeg trur jeg kommer til å ta en pause nå og fortsette i morgen! Ville vert kjekt med hjelpen din i morgen også :) Godnatt!

Lenke til kommentar

Jeg prøvde nylig en gang til å port forwarde på routersiden og sjekket igjennom " Canyouseeme.org" open port checker tool, og fikk denne meldingen " Error: I could not see your service on 109.189.62.171 on port (25565)

Reason: Connection timed out"

 

Her er et bilde av routersiden og slik at du kan se om det er riktig eller ikke. Mener at den er det siden dette er slik jeg har gjort det før med suksess.

 

post-220598-0-22533900-1334486268_thumb.png

Lenke til kommentar

Dobbeltsjekk at ikke brannmuren i datoren blokker noe, samt må tjenesten (minecraft serveren) kjøre for at porten skal finne servicen i andre ennen. Ser ut som at du har en jensen router elns, og såvidt meg bekjent så skal det der funke. Er i hvert fall det jeg har gjort for samtlige porter jeg har hatt bruk for, men jeg har en router bak der igjen.

Reboot routeren også, dersom du ikke har gjort det. :)

 

Edit:

(Mulig jeg var litt kjapp i vendinga her nå, så ikke alle de andre postene. For tidlig på morran)

Endret av LimeCut
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dobbeltsjekk at ikke brannmuren i datoren blokker noe, samt må tjenesten (minecraft serveren) kjøre for at porten skal finne servicen i andre ennen. Ser ut som at du har en jensen router elns, og såvidt meg bekjent så skal det der funke. Er i hvert fall det jeg har gjort for samtlige porter jeg har hatt bruk for, men jeg har en router bak der igjen.

Reboot routeren også, dersom du ikke har gjort det. :)

 

Edit:

(Mulig jeg var litt kjapp i vendinga her nå, så ikke alle de andre postene. For tidlig på morran)

 

Jepp, routeren jeg har er en Jensen Scandinavia AL59300. Serveren var oppe mens jeg sjekket porten, but no dice. Selve minecraft programmet og server programmet er tillat gjennom brannmur og noen sa jeg burde åpne en såkalt outbound rule for port 25565 så jeg prøvde noe slikt, selv om jeg ikke er helt sikker på om jeg gjorde det riktig, da.

Routeren rebooter vist seg selv hver gang man applyer etter å ha portforwardet.

Lenke til kommentar

Rart! Ville prøvd å reboote routeren manuellt en gang jeg da. Satte kjapt opp en minecraft server nå, og porten sier den er åpen hos meg. Det som også kan gå an (som jeg dog ikke har hatt problemer med, men har hatt problem på tidligere rutere) er å sette portrangen fra tallet før til tallet etter den porten du faktisk skal forwarde. f.eks 25564 - 25566.

Jeg spiller dog ikke minecraft, så får lissom ikke sjekka. Hjalp en kompis igår bare. x)

Hvis serveren kjørte bak den gamle routeren kan det jo hende du fiksa noe i serverconfigen da, og det kan jo hende det ikke gjelder for nåværende router. (Tenker da spesiellt på ip, veit det skal gå ann å manuellt sette den) :)

 

Jeg tjuvlånte accounten bare jeg, og funker fett for meg med samme instillinger i jensen som deg (+den routeren bak (siden jeg har det ofc))

Endret av LimeCut
Lenke til kommentar

Rart! Ville prøvd å reboote routeren manuellt en gang jeg da. Satte kjapt opp en minecraft server nå, og porten sier den er åpen hos meg. Det som også kan gå an (som jeg dog ikke har hatt problemer med, men har hatt problem på tidligere rutere) er å sette portrangen fra tallet før til tallet etter den porten du faktisk skal forwarde. f.eks 25564 - 25566.

Jeg spiller dog ikke minecraft, så får lissom ikke sjekka. Hjalp en kompis igår bare. x)

Hvis serveren kjørte bak den gamle routeren kan det jo hende du fiksa noe i serverconfigen da, og det kan jo hende det ikke gjelder for nåværende router. (Tenker da spesiellt på ip, veit det skal gå ann å manuellt sette den) :)

 

Jeg tjuvlånte accounten bare jeg, og funker fett for meg med samme instillinger i jensen som deg (+den routeren bak (siden jeg har det ofc))

 

Jeg holder altid Minecraft serveren oppdatert og i egen mappe nesten hver update. Det er ingen gamle configs som holder meg tilbake. Å sette IPen I configen skal vist være dårlig så det har jeg ikke gjort.

Prøvde nylig med port range 25564-25566 men ingen suksess. Reboota også router manuelt etter å ha prøvd å forwarde 25565 igjen, men det går fortsatt ikke.

Lenke til kommentar
Foreslår du prøver modem rett i PC og ser om det fungerer da. Pass på at du slår av modem et par minutter etter bytte av tilkobling av nettverkskabel. Da får du frigitt lease av IP fra CD. Gjør også dette når du skal koble til routeren igjen

 

Har ikke mulighet til å prøve dette akkurat nå, men isåfall hvis jeg prøvde dette og bare koblet til via kabel direkte til modemet, hva måtte jeg ha gjort for å åpne porten 25565 da? trengs det ikke? Er det bare å fyre opp serveren med en gang?

Lenke til kommentar

Ja, da skal det være helt åpent mot nettet (pass på at softwarebrannmur står på).

Unntaket er hvis ISP har sperret porter pga unormal trafikk fra ditt nettverk (virus/malware) eller du har routermodem med porter.

 

Å ha en diger kabel fra rommet med modem I å helt hit blir vel uaktuelt for resten av familien. Jeg kan vel lage en eller annen ordning men det får bli siste løsning. Trur du vi klarer å få portene til å åpne seg gjennom routeren på det trådløse nettverket?

Lenke til kommentar

Burde ikke ha noe å si. Men kan jo trekke den kabelen en gang, bare for å sjekke egentlig. For da kan du eliminere at det er modemet som bugger, og da gjenstår du med router og maskina serverklienten kjører på.

 

Også går det an å sjekke om du må aktivere noe dmz opplegg elns. Veit en kompis av meg var nødt til det for å få serveren til å snakke med verden på utsiden!

Endret av LimeCut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...