Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Bærbar PC


KrHa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde tenkt å kjøpe ny Bærbar jeg har bare stasjonær nå og trenger en som jeg skal ha med meg ut på reiser og inn i militæret.

Setter stor pris på innlegg/Hjelp

 

Prisklasse mellom 6000-9000 (kan gå opp i 10k hvis jeg har for høye kriterier :))

 

1: en 15,6" eller en 17,3"?

 

2: er det nødvendig med FULL HD? 1920-1080 eller hva det er... jeg har fått høre at hvis man spiller på full hd må man ha insane skjermkort og sånt.

 

3: en pc med bra skjermkort og prosessor selv om jeg bare vet om Intel 5, intel 7 som er gode og dual og quad core vet jeg ikke forskjellen på... cuad flere kjærner? men hva hjelper de til?

 

4: må ha god RAM, det vet jeg er viktig ;)

 

5: Må kunne spille TERA, HON, COD, Skyrim, DIABLO 3 :) hehe gleder meg til diablo 3 :D <3

 

Takk, setter STOR pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus G-serie er utmerkede bærbare å se på dersom du har ønsker om å spille de nye spillene med god oppløsning og grafikkdetaljer. Du får vel bare tenke over om du vil ha 15 eller 17 tommer. !7-tommere er merkbart mer ukomfortable å hanskes med hvis man frakter laptopen mye rundt omkring, det er ingen tvil om det. Og særlig dersom man gjerne vil dra fram laptopen på fly, buss, tog eller båt. Eller opp på et kafébord. Asus G54SX er et opplagt alternativ da.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

6gb ram er mer enn tilstrekkelig for spill, og du vil ikke ha behov for de ytligere 2gb med mindre du driver med tyngre 3d programmer ol. harddisken i MSI maskinen kjører på 7200rpm, og er raskere enn den du finner i Asus maskinen. Videre er prosessor langt mindre viktig enn grafikkløsning i tilnærmet alle spilltitler, og den prosessor MSI maskinen kan skilte med et tilstrekkelig.

 

Den store forskjellen her er grafikk kortet. 570m er rundt 20% kraftigere enn 560m, og etter hva jeg har lest overklokker 570m godt. Begge maskinene er gode spillmaskiner, men er hovedfokus spill trekker MSI maskinen det lengte strådet. MSI maskinen er også vesentlig mindre rent fysisk, og vil være mindre å ha med seg. MSI har også matt skjerm i sin favør, som en setter veldig pris på i lyse rom. du vil kunne sitte i normalt dagslys, uten å se deg selv, solen, lamper, og allt annet reflektere i skjermen

 

Men du kan ikke slå feil med noen av dem, ta den du tror mest på selv. kan du gå ytligere opp i pris ligger multicom p150 som en enda kraftigere løsning(har denne selv og kan anbefale på det sterkeste)

Lenke til kommentar

6gb ram er mer enn tilstrekkelig for spill, og du vil ikke ha behov for de ytligere 2gb med mindre du driver med tyngre 3d programmer ol. harddisken i MSI maskinen kjører på 7200rpm, og er raskere enn den du finner i Asus maskinen. Videre er prosessor langt mindre viktig enn grafikkløsning i tilnærmet alle spilltitler, og den prosessor MSI maskinen kan skilte med et tilstrekkelig.

 

Den store forskjellen her er grafikk kortet. 570m er rundt 20% kraftigere enn 560m, og etter hva jeg har lest overklokker 570m godt. Begge maskinene er gode spillmaskiner, men er hovedfokus spill trekker MSI maskinen det lengte strådet. MSI maskinen er også vesentlig mindre rent fysisk, og vil være mindre å ha med seg. MSI har også matt skjerm i sin favør, som en setter veldig pris på i lyse rom. du vil kunne sitte i normalt dagslys, uten å se deg selv, solen, lamper, og allt annet reflektere i skjermen

 

Men du kan ikke slå feil med noen av dem, ta den du tror mest på selv. kan du gå ytligere opp i pris ligger multicom p150 som en enda kraftigere løsning(har denne selv og kan anbefale på det sterkeste)

 

konge :) ja digger feedbacken, ble veldig usikker nå...

 

hvor mye må du opp i på den andre pcen du skrev om som var bedre?

Lenke til kommentar

http://www.multicom....2191-10519068-1

 

må opp i 14500 for en god config. men nestegenerasjons gpu og cpu står for døren. er det lenge til du skal i militæret anbefaler jeg å vente. skal du kjøpe nå er nok bruktmarked en god vei også.

 

alle 3 maskiner nevnt i denne tråden er knallgode, denne sistnevnte er mye mindre enn de andre, og har en grafikkytelse rundt 40% høyere enn asusen. skjermen på denne er også uten sidestykke på bærbare. har du råd så prøv deg, hvis ikke er msi og asus også gode;)

 

edit:

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33872753

her har du en god deal om du tør. tipper en nypris på denne er 17000;)

Endret av uracoin
Lenke til kommentar

ok. Ja takk for innspill :) jeg tenker jeg skal kjøpe en pc nå og ha den i et par år og så se hva som er på markedet. For min del er det ikke så utrolig viktig med MAX grafikk, den kommer til å bli sett mye film på og da er en god harddisk/litt stor skjerm konge. Også det med batterilevetid er viktig... har alltid problem med batterilevetiden på pcene mine ;( men men jeg får gruble på det litt til :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...