Gå til innhold

Hvordan endre rekkefølgen på topp 10 søknader


homeboy1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du logger inn på sammordnaopptak, så står det et tall vedisden av de studiene du har søkt, endre på det tallet, er ikke noe mer som skal til =)

 

Ja, men jeg har søkt på 4 ting. Jeg har søkt på 3 ting ved å gå direkte inn på hjemmesiden til den skolen, som feks www.hist.no og søke der, og på den siste har jeg søkt via samordna opptak. Men når jeg er logget inn, så er det bare det ene studieønske mitt på samordna opptak registrert og ikke de 3 andre.

Lenke til kommentar

Du ga jo forklaringa selv. Hvis du har søkt 3 ting direkte på skolen, så kan du ikke gå inn å endre rekkefølgen via samordnaopptak... helt, forskjellige, systemer. Blir som at jeg skal logge inn på samordnaopptak for å levere selvangivelsen min. Hvis alle søknadene dine hadde gått via samordnaopptak hadde det vært der man gikk inn for å omprioritere. Siden du bare har søkt 1 ting via samordnaopptak, kan du ikke akkurat om prioritere det noe.

Lenke til kommentar

Du ga jo forklaringa selv. Hvis du har søkt 3 ting direkte på skolen, så kan du ikke gå inn å endre rekkefølgen via samordnaopptak... helt, forskjellige, systemer. Blir som at jeg skal logge inn på samordnaopptak for å levere selvangivelsen min. Hvis alle søknadene dine hadde gått via samordnaopptak hadde det vært der man gikk inn for å omprioritere. Siden du bare har søkt 1 ting via samordnaopptak, kan du ikke akkurat om prioritere det noe.

 

Så de 3 andre jeg har søkt på blir for seg selv?

Lenke til kommentar

De tre andre du har søkt på, vil da ligge i søknadsdatabasen til den skolen du har søkt om. Om denne skolen har mulighet for omprioritering, må du henvende deg til dem for å finne ut av (enten om det står på hjemmesiden dems) eller via en evt mail.

 

Når man søker på studier og ting direkte via en skole kalles det "lokalt opptak", hvis det er felles (nasjonalt) så skjer det via samordnaopptak.

 

For de studiene du har søkt på via lokalt opptak, går all administrasjon, endring, status, ol, via den skolen du søkte hos =) Søker du via samordna, er det der du må henvende deg.

Lenke til kommentar

De tre andre du har søkt på, vil da ligge i søknadsdatabasen til den skolen du har søkt om. Om denne skolen har mulighet for omprioritering, må du henvende deg til dem for å finne ut av (enten om det står på hjemmesiden dems) eller via en evt mail.

 

Når man søker på studier og ting direkte via en skole kalles det "lokalt opptak", hvis det er felles (nasjonalt) så skjer det via samordnaopptak.

 

For de studiene du har søkt på via lokalt opptak, går all administrasjon, endring, status, ol, via den skolen du søkte hos =) Søker du via samordna, er det der du må henvende deg.

 

okei, takk for det :) vet du hvordan jeg skal sende dokumentasjon tilbake til det jeg søkte på? På de 3 studiene jeg søkte lokalt, så har jeg bare fått 1 brev tilbake hvor det sto at jeg skulle sende noe tilbake. Lurer på hvorfor jeg ikke har fått noe fra de andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...