Gå til innhold

2x256 MB minne til ?


laneZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skal du kjøpe 2*256 for å få dual dual channel?

Det funker dessverre ikke, kan max ha 2 brikker når du skal kjøre dual channel

Kor har du dette fra? Vil gjerne ha dokumentasjon fra intel e.l.

 

Anandtech har iallefall følgande å sei:

If you plan to run DDR400 as your base memory speed with an 800FSB processor, your best memory performance will clearly be with four matched double-sided DIMMs.

 

Så ut fra det er det ingen problem å ha 4 brikker. 1 eller 3 brikker vil ikkje gi deg dual channel, men 2 og 4 vil.

Lenke til kommentar
4 brikker går helt fint det,men de må vere like :woot:

Parvis like. Dvs 2x256 og 2x512 skal gå og men ytelsen går ned.

 

Anandtech:

You can run mixed matched pairs of DIMMs. That is, two of one type and size and two of another type and size, but the performance can be significantly lowered. In our tests of mixed pairs, performance decreased 22% to 25% compared to four matched double-sided DIMMs.
Lenke til kommentar
4 brikker går helt fint det,men de må vere like :woot:

Parvis like. Dvs 2x256 og 2x512 skal gå og men ytelsen går ned.

 

Anandtech:

You can run mixed matched pairs of DIMMs. That is, two of one type and size and two of another type and size, but the performance can be significantly lowered. In our tests of mixed pairs, performance decreased 22% to 25% compared to four matched double-sided DIMMs.

 

Kan gå bra , men jeg har nå prøvd med to 3500 + to 4200 og da nektet maskinen å boote, med 4 3500 ingen prob.

Lenke til kommentar
Vis jeg kjøper 2x256 GeiL golden dragon pc3200 nå så vil det gå dual channel?

 

Vis jeg setter GeiL brikkene i slot 1 & 3 og TwinMOS brikkene mine i 2 & 4 så vil det gå bra ? :woot::shrug:

 

Ja eller nei?

 

Plasseringen du nevner er riktig og ja det vil mest sannsynelig gå greit så fremt det hovedkortet du har ikke har "fobi" mot noen av brikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...