Gå til innhold

BK: - Rå på vårbeite -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig synes jeg det er litt merkelig at "ut av fokus" området er det domminerende i bildet.Jeg ville nok heller latt rådyret i front få en mer domminerende roll
Finner du det merkelig fordi det ikke fungerer, eller fordi det er uvant eller ikke helt A4?Setter pris på tilbakemeldingen din :)

 

Det er vel helst fordi det er uvant :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg det er litt merkelig at "ut av fokus" området er det domminerende i bildet.Jeg ville nok heller latt rådyret i front få en mer domminerende roll
Finner du det merkelig fordi det ikke fungerer, eller fordi det er uvant eller ikke helt A4?Setter pris på tilbakemeldingen din :)

 

Det er vel helst fordi det er uvant :)

 

Kjempebra Wasco, dette var nyttig for meg. Noe av årsaken til det er at jeg lei av "rett på" bilder av rådyr som jeg har drøssevis av. Prøver å gjøre ting litt annerledes og derfor er tilbakemeldinger om "fungerer/ikke fungerer" nyttige. Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Så fint!

:0)

Også ville jeg kroppet det ned på høyden. Litt mere 16:8 format. Bare et infall for å få fram dette dyret i fokus området.

 

Det går fint å kutte ned til ca. halvparten av det som befinner seg mellom ryggen og øvre bildekant, om det får frem dyret noe mer vet jeg ikke - tror at med hodet i fokus og resten uskarpt så trekker det automatisk oppmerksomheten uansett - men tror også at ved å trimme øvre kant litt lenger ned så sitter utsnitt/komp mye bedre, så forslaget ditt er slett ikke dumt :)

Lenke til kommentar

Her liker jeg V2 best! Synes at den uskarpe delen av bildet faktisk gjør seg veldig bra i fargeversjonen, mens det ikke funket så bra i s/h! Interessant å se hvor forskjellig inntrykket ble.

Artig bilde forresten! Likte det blikket på den nærmeste! :)

Takker for kommentaren Svein, ja det blir to forskjellige inntrykk - s/h - versjonen har også fått andre justeringer med tanke på lys og kontraster - direkte konvertering uten slike forandringer blir som regel veldig flate og grå. Godt vi er forskjellige, selv liker jeg for øyeblikket s/h - versjonen best, men det er slikt som kan forandre seg med tiden - ikke sikkert jeg synes det samme om et halvt år :)

Lenke til kommentar

Liker best versonen i farger. Faktisk så liker jeg god ditt valg av fokus på bukken som ser på deg. Det er et fint blikk/uttrykk han sender deg. Godt fanget. Personlig hadde jeg klippet oppe ned mot ørene, og fra venstre mot hode på bukken bak. Så ble bukken bak litt mindre fremtredende. Men han skal absulutt vær med, for det skaper miljø.

Lenke til kommentar

Liker best versonen i farger. Faktisk så liker jeg god ditt valg av fokus på bukken som ser på deg. Det er et fint blikk/uttrykk han sender deg. Godt fanget. Personlig hadde jeg klippet oppe ned mot ørene, og fra venstre mot hode på bukken bak. Så ble bukken bak litt mindre fremtredende. Men han skal absulutt vær med, for det skaper miljø.

 

Mange takk for innspill og kommentar Poulsen, det tar jeg med meg :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...