Gå til innhold

tips til gamer PC maks 6000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

på det oppsettet trenger du 6800 - titelen sier MAKS 6000 :p

 

linka til hvermansen uten og titte igjenom jeg, vet at den funker.

men det andre oppsettet her er bedre.

 

Men - skal du spille BF3 bør du ha SSD - hvis ikke blir det med deg som med meg, venting i evigheter før du kommer inn på banene.

 

lykke til, husk i monteringa at du ikke må stresse, tenke litt når du kobler.

Lenke til kommentar

på det oppsettet trenger du 6800 - titelen sier MAKS 6000 :p

 

linka til hvermansen uten og titte igjenom jeg, vet at den funker.

men det andre oppsettet her er bedre.

 

Men - skal du spille BF3 bør du ha SSD - hvis ikke blir det med deg som med meg, venting i evigheter før du kommer inn på banene.

 

lykke til, husk i monteringa at du ikke må stresse, tenke litt når du kobler.

 

800 kr mer eller mindre kan da ikke gjøre noe skade :p men får kjøpe SSD senere en annen gang, det haster ikke så fælt. satser prisene på dem synker litt over året :)

Lenke til kommentar

Antar at du har OS fra før.

Her har du en gaming PC som er egnet for gaming.

Har lagd mye penger inn i skjermkortet, og mindre i CPU men det er forsatt en veldig god CPU.

 

292b47b.png

 

Du kan også evt gå for ett HD6950 og spare rundt 500kr. Men da kommer du til å gå ned rundt 5-10 fps.

Også, jeg valgte en billigt CPU, ikke at den er dårlig. Men itilegg til det så valgte jeg et z77 IVY bridge hovudkort som gjør at han kan lett oppgradere til en GOD Ivy bridge prosessor senere når det kommer ut.

Endret av terje k.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den der er jo helt ute på viddene. For 5600 kroner får man Runes of Dublon med et GTX 560 Ti skjermkort og alt samlet hos en nettbutikk. Det er et atskillig bedre kjøp. Om man skal legge mer penger i det, ville jeg vurdert en tredjeparts CPU-kjøler som Arctic Cooling Freezer 13 Pro (mest stillegående + anstendig ytelse). :)

 

cpu'en vil bli en flaskehals.

4 GB ram er for lite.

 

litt modifisert liste : https://prisguiden.no/liste/131554/

Lenke til kommentar

4GB er ikke for lite til gaming. Derimot 8GB er overkill, men det er så billigt at folk heller kjøper det.

En i3 2100/i5 2500k blir ikke en flaskehals pga de fleste spill krever nesten ikke CPU kraft, derimot krever heller mye GPU kraft.

 

litt modifisert liste : https://prisguiden.no/liste/131554/

 

1. Ikke kjøp green disk.

2. Kjøp heller fra 1 butikk ellers så må du ut med mye penger i frakt.

3. Dårligt valg av CPU.

 

Oppsettet ditt er bare helt feil, + du går over budsjett, og tenker heller ikke på framtidige oppgraderinger som feks SLI, og oppgradering til Ivy Bridge.

Endret av terje k.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

CPU'en vil være en flaskehals i forhold til spill tenker du på? Du kan selv se på grafene under og gjøre deg en revidert mening. 1-3 FPS i utslag betegner jeg ikke som en særlig flaskehals. Prisforskjellen på 350 kroner derimot er av mer betydningsfull karakter.

 

 

 

 

Corei32120_Corei52400_48.jpg

 

Corei32120_Corei52400_47.jpg

 

 

Corei32120_Corei52400_53.jpg

 

 

 

4GB RAM holder i massevis til spill. Du kan enkelt gjøre et forsøk på dette selv ved å åpne ditt tyngste spill, klikke Ctrl+Shift+Del og sjekke minneforbruk i Ytelse/Performance-fanen. Ubrukt minne er selvsagt dødt minne og gir deg ikke bedre ytelse.

 

Ellers kan det være lurt å poengtere at 448 Core varianten av GTX 560 Ti er utgått, og det du linker til derfor er den originale varianten. Med andre ord betaler du enda 300 kroner ekstra på identisk ytelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

CPU'en vil være en flaskehals i forhold til spill tenker du på? Du kan selv se på grafene under og gjøre deg en revidert mening. 1-3 FPS i utslag betegner jeg ikke som en særlig flaskehals. Prisforskjellen på 350 kroner derimot er av mer betydningsfull karakter.

 

 

 

 

Corei32120_Corei52400_48.jpg

 

Corei32120_Corei52400_47.jpg

 

 

Corei32120_Corei52400_53.jpg

 

 

 

4GB RAM holder i massevis til spill. Du kan enkelt gjøre et forsøk på dette selv ved å åpne ditt tyngste spill, klikke Ctrl+Shift+Del og sjekke minneforbruk i Ytelse/Performance-fanen. Ubrukt minne er selvsagt dødt minne og gir deg ikke bedre ytelse.

 

Ellers kan det være lurt å poengtere at 448 Core varianten av GTX 560 Ti er utgått, og det du linker til derfor er den originale varianten. Med andre ord betaler du enda 300 kroner ekstra på identisk ytelse.

 

5-6 GB ram i bruk :p

 

og i CPu bør du ha 4 kjerner, 2 kjerna cpu er trist når man kommer til stykket.

 

https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-geforce-gtx-560-ti-oc-1gb-144179/detaljer

ta den istedenfor, tenkte ikke over det istad, valgte den andre pga kjøleløsninga.

det kortet over her finnes ikke vannblokk til hvis du senere skal vannkjøle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...