Gå til innhold

[Løst] Oppgra. av spill pc til bf3 (maks 5000kr)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7850 er tilnærmet likt GTX570, men bruker mindre strøm og klokker bedre. Har også 2gb ram istede for 1280mb, som kan ha invirking om du feks modder skyrim.

 

 

Jeg skjønner, jeg legger inn et par hundre lapper og går heller for 7850, er ikke hverdag jeg bestiller ny skjermkort ;)

Lenke til kommentar

Hva med GTX 580 til 2200kr?

 

http://www.hardware....d/annonse/24802

 

Ikke jeg som selger, men du får mye litt mer skjermkort for penga (selv om 7850 ikke er veldig langt bak 580 i lavere oppløsninger)

 

Fordelen med 7850 kontra 580 vil være lavere strømforbruk, mindre varmeutvikling, litt lavere pris (ny 7850 vs brukt 580).

 

Spiller du i 1920x1080 vil eneste fordelen ved å velge 580 være bedre bildekvalitet (Bedre AA/AF, høyere settings, høyere/bedre minimum fps)

 

edit: Aha, du er allerede over budsjettet med 7850. Disregard dette :)

Endret av MDCCLXXVI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man får greit tak i GeForce GTX 560Ti 448 Cores til under 2000 kroner, og avhengig av spill og oppløsning er det et alternativ til Radeon HD 7850. Som en pekepinn yter 448 Cores ganske nøyaktig likt som GTX 570.

GTX 560TI 448 yter ikke likt som GTX570 men ikke så langt unna.

 

 

 

Så hva er bedre av Asus HD 7850 og de nevnte skjermkortene?

 

 

Burde jeg bare gå for Asus HD 7850? Vil helst ikke bruke mer enn 2k på en skjermkort, men om noen klarer å lage en bra liste på samme budsjett og velger bedre skjermkort så er dere velkommene til å poste det.

ASUS er alltid best etter min meining :wee:

Forskjellen er pris, frabrikk overclocking, kjølar, og diverse andre "små ting"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ASUS er alltid best etter min meining :wee:

Forskjellen er pris, frabrikk overclocking, kjølar, og diverse andre "små ting"

 

Ah, riktig. Har tenkt å kjøpe det, men nå sier MDCCLXXVI at det koster 1999kr for Asus 7870!! Samme pris som Asus 7850 :o

Du får 7870 til 1999 på digitalimpuls.

 

 

Kan du poste linken? Takk for tipset, har tenkt å bestille alt innen idag, bor I oslo, så om jeg bestiller alt fra dustinhome får jeg dem i posten før onsdag! :D

Lenke til kommentar

Kan du poste linken? Takk for tipset, har tenkt å bestille alt innen idag, bor I oslo, så om jeg bestiller alt fra dustinhome får jeg dem i posten før onsdag! :D

 

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Skjermkort/PCI-Express/Gigabyte/Gigabyte-Radeon-HD-7850-2GB-GDDR5-PCI-E30-DVI-HDMI,-2x-miniDP-Windforce2X-117267.aspx

 

Varenummeret refererer til 7870, og bildet er av 7870. Du må kanskje kverrulere litt med dem, men er jo helt klart en tabbe av digitalimpuls.

 

Prisen er ikke helt urealistisk for et 7870-kort, så om du gjør en bindene bestilling skal det godt gjøres for dem å komme seg unna å gi deg et 7870 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du poste linken? Takk for tipset, har tenkt å bestille alt innen idag, bor I oslo, så om jeg bestiller alt fra dustinhome får jeg dem i posten før onsdag! :D

 

http://www.digitalim...e2X-117267.aspx

 

Varenummeret refererer til 7870, og bildet er av 7870. Du må kanskje kverrulere litt med dem, men er jo helt klart en tabbe av digitalimpuls.

 

Prisen er ikke helt urealistisk for et 7870-kort, så om du gjør en bindene bestilling skal det godt gjøres for dem å komme seg unna å gi deg et 7870 :)

 

 

 

Varenummeret er forskjellige mellom 7870 og 7850 koret, men som du sa så er det bilde av 7870 på 7850 kortet.

Lenke til kommentar

Varenummeret er forskjellige mellom 7870 og 7850 koret, men som du sa så er det bilde av 7870 på 7850 kortet.

 

Google GV-R787OC-2GD og se hva du får opp :)

 

hint: http://www.gigabyte....e.aspx?pid=4154

 

 

ahh, tusen takk :D Jeg trener rett ved møllergata 9, hva burde jeg si når jeg skal dra ned ditt å hente det? At jeg skulle ikke ha 7850 men 7870 fordi det står at det er 7870 jeg har bestilt ifølge siden?

Lenke til kommentar

Ja :)

 

Står jo på siden dems; Lev(ert?).Produktnr.: GV-R787OC-2GD

 

Bare å stå på ditt. Er ikke jurist, men du har nok en meget god sak her.

 

Husker jeg kjøpte 5850 til 1200 kr fra PS data for et par år siden. Vet ikke hvorfor de priset det 500kr under hva de andre butikkene solgte det for, men alle som kjøpte til den prisen fikk kortet hvert fall :)

 

edit: Ville kanskje lest kjøpsvilkårene, se om dem har helgardert seg mot "trykkfeil".

Endret av MDCCLXXVI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja :)

 

Står jo på siden dems; Lev(ert?).Produktnr.: GV-R787OC-2GD

 

Bare å stå på ditt. Er ikke jurist, men du har nok en meget god sak her.

 

Husker jeg kjøpte 5850 til 1200 kr fra PS data for et par år siden. Vet ikke hvorfor de priset det 500kr under hva de andre butikkene solgte det for, men alle som kjøpte til den prisen fikk kortet hvert fall :)

 

edit: Ville kanskje lest kjøpsvilkårene, se om dem har helgardert seg mot "trykkfeil".

 

 

Alright! Leste litt på nettsiden nå, og der står det

 

"Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på varer med bakgrunn i lagerfeil, prisfeil eller prissvingninger"

 

 

Dessverre så tror jeg ikke jeg får gjort noe med det :/

Lenke til kommentar

Jeg ville lagt på noen hundrelapper, og valgt i5 prosessor om du skal spille mye BF3.

Hadde i3-2120 for litt siden, og gikk over til i5-2500k. Det utgjorde faktisk større forskjell enn jeg hadde trodd. Og jeg hadde clocket opp min i3 prosessor til 3,5 Ghz.

 

Ellers ser det ut til å bli en grei gaming PC :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville lagt på noen hundrelapper, og valgt i5 prosessor om du skal spille mye BF3.

Hadde i3-2120 for litt siden, og gikk over til i5-2500k. Det utgjorde faktisk større forskjell enn jeg hadde trodd. Og jeg hadde clocket opp min i3 prosessor til 3,5 Ghz.

 

Ellers ser det ut til å bli en grei gaming PC :)

 

 

 

Holder i5 3.1ghz tror du?

Lenke til kommentar

Jeg ville lagt på noen hundrelapper, og valgt i5 prosessor om du skal spille mye BF3.

Hadde i3-2120 for litt siden, og gikk over til i5-2500k. Det utgjorde faktisk større forskjell enn jeg hadde trodd. Og jeg hadde clocket opp min i3 prosessor til 3,5 Ghz.

 

Ellers ser det ut til å bli en grei gaming PC :)

 

 

 

Holder i5 3.1ghz tror du?

 

i lange baner

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...