Jan Erik Engan Skrevet 7. april 2012 Skrevet 7. april 2012 Ikke så galt dette da ang skarphet.Men mindre blender gir bedre skarphet i hele bildet.
wasco Skrevet 7. april 2012 Skrevet 7. april 2012 Har litt problemer med å finne et fokuspunkt her. Men lyset skaper noen fine farger
Hilde Cathrin Thorsen Skrevet 7. april 2012 Skrevet 7. april 2012 Hei Reidar. Ja, lysspill i is er spennende - og en utfordring for fotografen. Her har du fanget det flotte lyset på istappene uten å få utbrente partier, noe jeg selv synes kan være litt vanskelig å få til. Spenningen her, tenker jeg, ligger i kontrastene mellom det fine lyset og "grotte" følelsen innover i det mørke. Ved å øke kontrastene noe tror jeg denne følelsen hadde blitt ytterliger forsterket, ihvertfall ved å gjøre de mørke partiene litt mørkere. Usikker, men mulig spotmåling på istappene ved eksponering hadde gjort samme nytte og en mindre blender, men da begynner vel behovet for stativ å melde seg... Erteposer duger forresten utmerket på bakkenivå . Synes du har et nydelig motiv her, og liker kameravinkelen også .
Anbefalte innlegg