Gå til innhold

Hvilke apper "mangler" på Android tablets (kontra iPad)


Anbefalte innlegg

Av de appene jeg bruker til vanlig (The Economist, Jamie Oliver's Recipes, Skype, FT.com, Twitter) så er det kun FT.com som har lagd en versjon med tilpasset UI for Android tablets. De andre har bare vanlige mobilutgaver. Jeg er ganske sikker på at dette er et illustrerende bilde, og selv om man i noen tilfeller kan finne erstatninger (Twitter?), så gjelder det ikke alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hører mange snakker så mye om dette. Skal selv kjøpe tablet snart, og lurer på hva det er som er så savnet på Android-plattformen?

 

Nettleser, Twitter, Plex, FB maks et par spill, Gmail, Google Reader er det jeg selv bruker mest på mobilen, og alt dette finnes jo i utmerkede tablet-versjoner til Android.

Kan du ikke bare sjekke selv på google play sine nettsider? er da ikke så komplisert.

Du sier jo selv at du har funnet tinga du bruker i Android versjon så da kommer du jo ikke til å savne noe. Du svarer deg selv i din første post, blir ikke denne tråden litt bortkasta da? Hva andre eventuelt savner eller ikke savner har da ikke noe å si for ditt valg av nettbrett?

 

Hehe, ikke så sinna nå ;-)

 

Poenget er at dette snakkes det veldig veldig mye om. Jeg lurer derfor på hva konkret det er snakk om. Kan f. eks. være at nettbrettet får andre bruksområder enn mobilen.

 

Har vel egentlig bare kommet to-tre eksempler til nå. Dette er apper som for meg personlig ikke betyr så mye, men det må jo være "tusenvis" av andre apper folk bruker på iOS men som ikke finnes på Android og som samtidig er gode/kule?

Lenke til kommentar

Ja det er det nok helt sikkert, men hvem har tatt seg tid til, og/eller har hatt muligheten til lage en slik oversikt?

Når man ser på antallet tablet-apps på de to plattformene er det en vesentlig forskjell, så mange programmer mangler tydeligvis til Android.

 

 

Lenke til kommentar

Hører mange snakker så mye om dette. Skal selv kjøpe tablet snart, og lurer på hva det er som er så savnet på Android-plattformen?

 

Nettleser, Twitter, Plex, FB maks et par spill, Gmail, Google Reader er det jeg selv bruker mest på mobilen, og alt dette finnes jo i utmerkede tablet-versjoner til Android.

Kan du ikke bare sjekke selv på google play sine nettsider? er da ikke så komplisert.

Du sier jo selv at du har funnet tinga du bruker i Android versjon så da kommer du jo ikke til å savne noe. Du svarer deg selv i din første post, blir ikke denne tråden litt bortkasta da? Hva andre eventuelt savner eller ikke savner har da ikke noe å si for ditt valg av nettbrett?

 

Hehe, ikke så sinna nå ;-)

 

Poenget er at dette snakkes det veldig veldig mye om. Jeg lurer derfor på hva konkret det er snakk om. Kan f. eks. være at nettbrettet får andre bruksområder enn mobilen.

 

Har vel egentlig bare kommet to-tre eksempler til nå. Dette er apper som for meg personlig ikke betyr så mye, men det må jo være "tusenvis" av andre apper folk bruker på iOS men som ikke finnes på Android og som samtidig er gode/kule?

Litt sinna må da være lov :p Poenget er vel mer at ditt bruksmønster tydeligvis blir dekket av programvare utvalget på Android.

 

Personlig har jeg ikke brukt mitt nettbrett til så mye rart. Surfe nettet(opera mini, ikke helt tablet optimalisert i mine øyne), chatte (IM+, tablet optimalisert), sjekke og skrive litt epost (gmail, tablet optimalisert), se film(tablet optimalisert).

 

Kan ikke si jeg savner så mye og kan heller ikke si at jeg trenger nettbrett til så mange ting.

Lenke til kommentar

Ja det er det nok helt sikkert, men hvem har tatt seg tid til, og/eller har hatt muligheten til lage en slik oversikt?

Når man ser på antallet tablet-apps på de to plattformene er det en vesentlig forskjell, så mange programmer mangler tydeligvis til Android.

Ja, men hvilke???????

Er det virkelig så nøye hva andre mener mangler. Det er jo du som skal kjøpe et eventuelt nettbrett så ta utgangspunkt i eget behov uten å legge seg for mye opp i hva andre mener og trenger. Klarer ikke helt å se at mine behov skal ha noe for deg å si.

Lenke til kommentar

Det er vel bare å søke på begge platformene etter programmene man lurer på, men det er vel ikke noen enkel måte å skille telefon og nettbrett når det gjelder Android, så det gjør det hele mer komplisert og jobbkrevende.

 

Men hvis interessen er der, er det bare å gyve løs :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...