Gå til innhold

Leter etter billig 32GB RAM


flipsenated

Anbefalte innlegg

Greit, da lærte jeg litt mer om RAM og fant ut at man ikke får 32 GB under 1000 kroner, så jeg valgte denne: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

(altså den som traskas waits for alice foreslo)

 

Det minne fungerer ikke med Dell PowerEdge T110 II. Som jeg skriver i en tidligere post har denne maskina et hovedkort med Intel C202 brikkesett. Dette brikkesettet må ha EEC minne, noe det Corsiarminne du linker til ikke er. Corsair lager faktisk ikke EEC minne så vidt jeg kan se.

 

Denne lista her har minne du kan bruke - og som koster omtrent ikke mye mer. Til server bør man uansett kjøpe EEC-minne - og i ditt tilfelle vil faktisk ikke serveren virke uten.

Bestilte den øverste på listen der, det passet ikke pga. det var DIMM og ikke UDIMM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DIMM er betegnelsen på alt minne. Når jeg sjekker T110 II ser jeg at Dell har avveket fra Intel sine standardspesifikasjoner og bruker UDIMM og ikke RDIMM, beklager at jeg ikke sjekket det opp før. Mine Dell-servere må nemlig ha registrert minne (RDIMM).

 

Men det kan også være at minnet ikke er double-ranked - da man må ha det om man skal bruke 8 GiB moduler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...