Gå til innhold

Test: Corsair Carbide 300R


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten å ha noe annet enn youtube o.l. reviews å se på så føler jeg ikke det når opp til 300R / Core3000

 

Det ser helt ok ut på utsiden, men herregud så trist på innsiden. Ikke det første kabinettet jeg ville satt ett vindu på.

Unødvendig mange 5 1/4 plasser, kun 1 vifte i front med bob bob filtrering (hull i bunnen i fronten som slipper inn luft rett forbi filteret). Usikker på hva jeg mener om lufttilførselen til psu, ser ikke ut som det er noe filter der iaf?

Hurtigfeste til psu var jo greit nok, men jeg kan ikke påstå at jeg syns det er noe poeng over 4 (tommel)skruer. Det så iaf ikke pent ut i vinduet...

Harddisk racket kan ikke fjernes, så lengre skjermkort vil ikke passe.

Ingen USB3 porter eller viftestyring.

 

Kun 1 vifte i front, ingen i bunn, ingen i sidedør og heller redusert åpning til psu. Det kommer til begrense kjølingen en del. R3 vil jo ha bedre kjøling enn dette kabinettet, og R3 har jo fokus på støydempng.

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Liker ikke at dere har så bastante påstander uten å kunne backe dem opp:

"300R setter standarden for klassen"

 

Hva med fractal design Core 3000 f.eks?

 

Litt billigere, viftekontroll for 3 vifter, 3 vifter istede for 2 (derav 2 140mm vifter), 6 harddisk plasser (derav 3 fjernbare).

300R har derimot 2 usb 3 porter i front, det har ikke Core 3000

Utover det så er dem ganske like. Gi Core 3000 usb3 i front så vil jeg påstå at det eren klar seier til Core 3000 over 300R

 

Nå skal det sier at jeg vil putte begge disse helt i toppen i dette prissjiktet.

 

Det er et hav av kabinetter til rundt 500-600 kroner på markedet, og det er klart at vi ikke får testet alle. Carbide 300R er derimot det beste vi har testet hittill av budsjettkabinetter, og derfor sier vi at den setter standarden for klassen. At Core 3000 mangler USB 3.0 er nok en turn-off for de fleste, og det blir litt rart å anbefale slikt når alle vet at USB 3.0 er fremtiden. Men vi har ingen ting imot Fractal Design, og vi har fremdeles til gode å finne et kabinett som gir mer glede for pengene enn Define R3 ;)

 

Liker ikke at dere har så bastante påstander uten å kunne backe dem opp:

"300R setter standarden for klassen"

Har du ikke fulgt med i timen? Hw.no er kjøpt og betalt av Corsair :)

 

Sier ikke at Corsair lager dårlige produkter, langt derifra, men HW.no ser ut til å mangle kritisk sans når de anmelder Corsair-produkter.

 

Jeg kan ikke snakke for hele Tek.no-nettverket, men jeg er en frilans-tester. Det betyr i praksis at jeg blir tilsendt et produkt fra hovedkontoret og til gjengjeld får Hardware min mening om produktet. Jeg vet pent lite om utvelgelsesprosessen til Hardware, og jeg har aldri kontakt med produsent eller distributør. Honoraret mitt er det samme enten jeg elsker eller slakter et produkt, så det finnes ingen påvirkning fra andre på meg. Men jeg er jo bare et menneske, og som et menneske blir man jo selvsagt glad i en produsent dersom de gang på gang leverer varene. Men skulle jeg bli bias er det heldigvis et team på hovedkontoret til Hardware som leser igjennom og plukker opp slikt, og gir meg smekk på pungen.

 

Håper det var oppklarende :)

Lenke til kommentar

Det er helt klart ett hav i den prisklassen ja. Desto større grunn til å ikke komme med en sånn påstand mener jeg, nettopp fordi du mangler grunnlaget til å komme med en slik påstand. Hadde du derimot testet mesteparten av disse kabinettene, og dette var det beste du hadde testet, så ja, da har du grunnlaget.

Lenke til kommentar

http://www.overclock...300r_review/1Da ttl testet kabinettet for oc3d hadde han store problemer med og feste radiator i toppen, da i form av h100, dette er stikk motsatt av det testen deres sier, her virker det som dere ikke fysisk har testet med radiator i toppen.

 

TTL sier vel på 06:40 ca i videoen at h100 ikke er kompatibelt i toppen av kabinettet uavhengig av hvilket hk man bruker.

 

På den andre siden ser jeg ikke hvor de nevner h100 spesielt, men vannkjøling generelt. Og det kan jo være så mangt.. Som feks h80 som TTL selv bruker i reviewet.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...