Gå til innhold

Bærbare pc til videoredigering!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min onkel ønsker å kjøpe seg ny laptop for hobbybruk. Den vil neppe bli brukt til tunge spill, det tyngste vil nok bli videoredigeringen.

 

Redigerbar kravliste:

  • Prosessor: Intel i7, 3 GHz+
  • Harddisk: 800-1000GB
  • Internminne: 8-12 GB
  • Bluray: Ja
  • USB 3.0: Ja.
  • Minst 4 usb-porter totalt.
  • Skjermstørrelse: 15"+

Ser ovenfornevnte spesifikasjonene greie ut til videoredigering på hobbybasis?

Hvordan er utvalget på bærbare pc'er når det kommer til blueraybrennere? Er det lurere å gå for en ekstern blueraybrenner til 1000-1500 kr?

 

Som dere også ser har ikke grafikkort blitt nevnt med et ord, da jeg ikke aner hva som anbefales innen videoredigering, men bør selvsagt også gis en tanke.

 

PRISANTYDNING: IKKE OPPGITT.

Er veldig usikker på hvor mye man må gi for en pc med slike spesifikasjoner. Kom gjerne med innspill for eventuelle spesifikasjonsendringer.

 

Link gjerne til produkter med deres anbefalinger, denne bærbare pc'en skal ikke bygges men kjøpes komplett.

 

Alle innspill tas imot med åpne armer.

God påske!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det er jo en relativt sprek pc du tenker deg, og som et utgangspunkt har vi denne:

 

http://www.komplett....ku=656312#extra

 

Mange blurayspillere leser kun bluray og brenner dvd.

 

Ytelsesmessig så er det jo kraftigere skjermkort i en stasjonær. Nå brukes også grafikkkortet til rendering og slikt så jo mer ytelse dess bedre og dyrere.

 

Denne er jo også fin, får gode karakterer. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647971#extra

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

3GHz i7 skal du se lenge etter i en bærbar, eneste jeg vet om er Multicom Kunshan P270

 

for å gå ekstremt:

Link

 

nå viste jeg bare det ekstreme, dette er faktisk den kraftigste bærbare PCen som finnes :) (den er teknisk sett slepbar da)

 

Jeg hadde tatt en Macbook Pro hvis jeg skulle drive med film :D

 

grunnet hva?

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

3GHz i7 skal du se lenge etter i en bærbar, eneste jeg vet om er Multicom Kunshan P270

 

for å gå ekstremt:

Link

 

nå viste jeg bare det ekstreme, dette er faktisk den kraftigste bærbare PCen som finnes :)

 

Jeg hadde tatt en Macbook Pro hvis jeg skulle drive med film :D

 

grunnet hva?

 

Den har veldig mye kraft, å brukes ofte til å ressisere film.

Lenke til kommentar

mot en P270 er den sjanseløs, mohahahaha

 

Ja, men det er litt forskjell i prisen :-) Macbook er en kjempe bra pc.

 

jepp, P270 er på 17" og koster 21400kr med: seks kjerners prosessor beregnet på stasjonære PCer, 16GB RAM og Hybriddisk på 750GB + Blu-Ray

 

Macbook Pro på 17" koster 22130kr med: fire kjerners 2.4GHz laptop prosessor, 8GB RAM og 750 5400RPM HDD + DVD

Lenke til kommentar

Er redd den til 10k ramler vekk, ene og alene fordi den kun har 2 usb-porter

Men er også litt skeptisk (når jeg sammenlikner de to) at hovedforskjellene mellom dem (skyt meg hvis jeg tar feil :p) er 750/1500gb hdd, 3D og 2/4 usb-porter.

 

Selv aner jeg ikke hvor stor forskjell det er mellom grafikkortene, eller hvem av de som er best.

Poenget som jeg forsøker å komme til er: tror han heller vil putte mellomlegget på 6k på 2 ekstra usbporter enn 3D og heller deise på med eksterne hdder etter oppbrukte 1tb, ved behov (utelukket at grafikkortene har betydelige ytelsesforskjeller i bruk av videoredigering).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

10k maskinen har kun to usb porter men man bruker ikke så mange heller. Før koblet man multiskriveren på usb, nå går den på nettverket. Den ene brukes på en mus som er kjekt å ha og den andre er ledig til en usb pinne. En ekstern harddisk kan bruke esata porten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...