Gå til innhold

[Løst] Hjelp, bygger pc nå....


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått masse flotte deler til ny hjemmepc og satt meg ned i dag og begynte å skru sammen alt.

Har fått alt på plass, koblet til ledninger osv, men når jeg skrur på den nye pc'n, så er skjermen bare svart.

 

Slik jeg har forstått det (og lest meg til), så skal bios komme opp på skjermen slik at jeg kan lagre det og så kan jeg installere OS.

 

Hva har jeg gjort feil ? Har dobbelt og trippel sjekket alle ledninger og koblinger, men er skikkelig "stuck" nå

 

Når jeg starter pc'n, så kommer lyset på og slikt, i 1 sek, så går alt ned før den starter opp skikkelig. Hører ikke noe pip fra pc'n heller

 

Har prøvd å bytte plasser på RAM brikkene og kjørt med bare en brikke

Endret av Crowpala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Dobbeltsjekk at alt på hovedkortet er tilkoblet slik manualen viser, spesielt kabler (at de er satt rett vei osv om det er mulig å bytte). Når jeg byggde min slo jeg den på og lot den jobbe seg ferdig før jeg la inn dvd plata, var ikke innom bios men hadde sjekekt på forhånd at ram fikk riktig spenning osv i henhold til spek.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Vanskelig å si hva det kan være. Defekt hovedkort kan selvsagt skje osv. Har indikator på mitt som gir feilkoder, men vet ikke om ditt har noe lignende. Såvidt jeg vet så sender hovedkortet et bootsignal når alt er sjekket så om pc starter å boote så burde vel alt være ok. Vet ikke om du har valgt ram fra qualified vendors list og slikt, men normalt er det jo plug and play.

Lenke til kommentar

Hei.

Hva heter hovedkortet? Er det egen VGA / HDMI inngang på det? Og har du da koblet til et eget grafikkort?

Isåfall, ta ut ditt grafikkort, og koble til VGA kabelen til hovedkortet.

BIOS kan være satt opp til kun å snakke med internt grafikkort første gang.

Kan også være skjermen din som er problemet. Sjekk at du har kobla riktig der, og se om skjermen dinhar en meny, og instillinger der.

Lenke til kommentar

Etter mye om og men, søk på diverse forum og sjekking av default jumper setting mm, så fikset jeg det tilslutt.

 

Det jeg lærte av dette var å ikke stole blindt på hvordan hovedkortet var satt opp med tanke på jumpere og brytere når jeg fikk det samt "brukermanualen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...