Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høy temp. på cpu, Corsair H70


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt en i5 2500k og bruker Corsair H70 som vannkjøling. Har kjøpt 2 stk Noctua F12 120mm vifter som jeg bruker på H70.

Når jeg satte sammen PC og skulle til å installere Windows, så tok jeg en titt innom BIOS først. Da så jeg at CPU lå på 71/72 grader i idle. :S

 

CPU viftene er koblet til i samme 3 pin som H70 ble koblet til, den hadde en "Y"-kabel på og det stappet jeg inn begge Noctua viftene.

Har kabinett InWin Fanqua. Den har en 120mm vifte i toppen (den blir 50% dekket til på grunn av størrelsen på H70+vifte. En 22cm vifte i kabinettsiden og en 120mm vifte i bunn foran.

 

Kan det være jeg har koblet cpu viftene feil? Koblet begge slik at "logoen" på vifta vendte ut av kabinettet.

Kan det være termisk pasta feil? Jeg klarte ikke å feste H70 på første forsøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, rart. Jeg har skrudd den fast så godt som jeg kan. Tok en titt inni nå også og fant ut at CPU'en leverte ikke strøm til viftene, så bytta om på de til PWR 3 pin kontakt(med Y kabel) men fortsatt ikke noe forskjell i temp. Ligger på mellom 78.8 og 80 grader :S

 

Skal se om jeg får gjort noe mer med festingen av kjøleren.

 

Edit:

Endret også på viftene slik at de ble satt opp som dette, bare på innsiden av kabinettet:

http://www.hardocp.com/article/2010/08/05/corsair_h70_cpu_cooler_first_install/

Endret av xcitu
Lenke til kommentar

Ofte i tilfeller der maskinvare ikke fungerer, så er det maskinvare som er defekt. I dette tilfellet er jeg i ekstase over at det var en menneskelig feil, jeg så på Fahrenheit, ikke Celcuis. Fahrenheit = 78-80 mens celcius lå på 26-27 grader.

 

Fornøyd! Hehe.

 

Takk for hjelp/innspill, phlake. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...