Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ugyldig fravær videregående


Anbefalte innlegg

Hei

 

Et kort spørsmål;

 

Jeg tok meg en fridag i dag fra skolen. Har selvfølgelig fått fravær for denne dagen.

 

Ugyldig fravær hittil. Hvis jeg ikke leverer melding med underskrift, hva skjer? Hvilke konsekvenser kan dette ha?

 

 

TAKK :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går du på videregående eller ungdomsskole?

 

Obs leste jo ikke emnetittelen ordentlig :p

 

Slik det var for men så skjedde det ikke noe spesielt om en ikke leverte melding med underskrift. Den eneste konsekvensen var at en fikk X-antall timer fravær i timene en var borte fra.

Endret av Student of Life
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For noen år siden da jeg gikk på VGS var alt fravær "ugyldig" fravær. Alt ble skrevet opp og kom på vitnemålet, men hvis man hadde dokumentasjon på f.eks sykehusopphold, tannlegetime, osv. så ble det strøket. Det var jo også lurt å si ifra om dette på forhånd. Det kom også an på lærerne vi hadde. Noen lot være å notere fravær nesten uansett grunn bare man sa ifra på forhånd, mens andre skreiv opp bare vi var 15 min. for seint til timen. Hvordan reglene er nå aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

For noen år siden da jeg gikk på VGS var alt fravær "ugyldig" fravær. Alt ble skrevet opp og kom på vitnemålet, men hvis man hadde dokumentasjon på f.eks sykehusopphold, tannlegetime, osv. så ble det strøket. Det var jo også lurt å si ifra om dette på forhånd. Det kom også an på lærerne vi hadde. Noen lot være å notere fravær nesten uansett grunn bare man sa ifra på forhånd, mens andre skreiv opp bare vi var 15 min. for seint til timen. Hvordan reglene er nå aner jeg ikke.

 

Høres ut som om det var litt mildere da du var på videregående, nå blir alt skrevet opp og ugyldig fravær er ikke særlig populært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...