Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enorme "spikes" i intetnetttilførselen på kun 1 pc


Anbefalte innlegg

Har helt siden jeg kjøpte med helt ny Asus N55S slitt med enorme spikes på maskinen, men dette forekommet kun på ruteren HJEMME. Bor ikke hjemme så hos andre fungerer dette smertefritt med full hastighet men her hjemme sliter jeg med det samme problemet gang på gang. Alle de andre bærbare maskinene med trådløs oppkobling har ingen problemer (noen av dem er mye eldre enn Asus'en).

 

Hendelsesforløpet er at alt stopper opp av lasting på nettsider en periode eller går EKSTREMT tregt, og så plutselig spiker det og jeg får full hastighet igjen. Dette gjentar seg ca 2 ganger i minuttet, irriterende! Kjørte en latency test med CMD som bekrefter dette da 22% av forespørslene ble avbrutt (se skjermdump)

 

Har oppdatert alt av drivere til nettverkskort til ingen nytte, kan dette være ruteren sin feil? Er av typen D-Link DIR655 (denne er også oppdatert med siste firmware)

 

Tar svært gjerne imot litt hjelp! :)

post-135324-0-72380000-1333108227_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spotify som laster opp? Hvordan linje har du hjemme?

Kjører ikke Spotify på denne maskinen, hadde steam kjørende noe jeg deaktiverte og kjørte en ping test igjen opp mot google.com og nå er tap % oppe i 20-30% med 1048ms latency.

 

Mener å huske at vi har 4mbit inn til huset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...