Konamixx Skrevet 29. mars 2012 Skrevet 29. mars 2012 Har et lite problem i Excel. Har en liste med hvor det er to kolonner, det ene er navn og det andre er beløp. Jeg vil ha sortert pr navn, antall ganger det er et beløp i beløpskolonnen. For å gjøre dette enkelt så jeg for meg at at jeg skulle be excel først slå opp navnet og deretter sjekke nabokolonnene om det var et annet tall enn 0 (null). Hver for seg har jeg ingen problemer med funksjonene. Bruker antall.hvis funksjonen for å luke ut feltene det faktisk er et beløp, og en enkel hvis funksjon for å luke ut navnet. Det ser altså noe slik ut: A B Navn Beløp Per 0 Pål 0 Per 15.000 Adam 30.000 Hans 10.000 Per 20.000 Resultatet jeg ønsker å få ut blir slik: Per 2 Pål 0 Adam 1 Hans 1 Her er formelen jeg trodde skulle fungere, men den gir meg helt håpløs tall tilbake. =ANTALL(HVIS(A1:A5=PER;HVIS(B1:B5;"<>0");0)) Er det noen som har en ide hvor jeg gjør ting feil?
osmoen Skrevet 29. mars 2012 Skrevet 29. mars 2012 Hei, Du er ikke veldig langt unna løsningen: =ANTALL.HVIS.SETT(A:A;"per";B:B;"<>0") 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå