Gå til innhold

Dvergpinscher, trenger den klær?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier lurer jeg på om det er nødvendig å ha på dvergpinschere klær når de er ute. Det er ikke mange dager siden jeg fikk han, men både i går og dag har det vært ganske dårlig vær. Han står å småtripper om vi står stille og det virker som han skjelver av kulde(vet jo selvfølgelig at det er flere grunner til at en hund skjelver). Og han drar veldig i båndet når vi nærmer oss hjem, og vil bare løpe rett inn.

Jeg er glad i å gå tur i all slags vær og da hadde det jo vært fint om hunden også er det. Men skjønner jo at det ikke er noe kjekt om det er kaldt til han.

Jeg er ikke noe fan av kjoler og glitter på hunder, for det er ikke noe motetilbehør jeg har men en turkamerat og sofa hund :)

Så er det noe mulighet for at han ville likt regn og vind litt bedre med et dekken på?

Vet forrige eier hadde på han noe klær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dverg Pinscher er ikke bygget for det kalde nord, så du bør nok kjøpe deg en vinterfrakk e.l.

 

Var det jeg fryktet etter oppførselen hans å bedømme.

Han er heldigvis svart så vi får finne noe nøytralt.

Men det holder med regn/fleece dekken vel?

Lenke til kommentar

Takker:) Var jo mye som så helt greit ut der, så da får jeg ta mål av han så han kan bli med på fjelltur uansett vær:)

 

Har skjønt det sånn at små hunder har lettere for å fryse fordi de har så stor overflate ift størrelsen sin og derfor må produsere mye mer energi for å greie å holde varmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mini Pinscher er ikke akkurat kjent for å mangle energi, så enn fjelltur i ny og ne er nok midt i blinken! ;-)

 

Eneste jeg stusser på er om han/hun skulle hatt sko, vist den står og tripper kan det tyde på at den fryser på labene.

Lenke til kommentar

Har bestilt varmedekken i svart til han nå. Står at det både er vindtett og vanntett, så håper det gjør susen:)

Sko vil jeg helst unngå, men får kjøpe om jeg ser at han fortsatt er misfornøyd med å være ute når han får på seg dekken.

Er vel omtrent samme hårlag på en dobbermann og pinscher?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...