Gå til innhold

Midlertidig førerkortbeslag - medregnet i tapstiden?


siggii

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et par små spørsmål som jeg ikke klarte å finne svaret på. Jeg ble stoppet av politiet for å gjøre noe ulovlig i trafikken, og de beslagla førerkortet mitt midlertidig, noe jeg samtykket ydmykt i.

 

De sa jeg skulle få svar på hva som ville skje videre innen 3 uker, og den tiden er nå over.

 

Det jeg lurer på er om jeg har noe å tjene/tape på å etterlyse det.

 

For eksempel:

 

1: Jeg ringer å spør hva som hadde skjedd. De hadde av en eller annen grunn "glemt meg bort" eller noe liknende, er det slik at saken automatisk blir henlagt hvis det ikke blir tatt tak i den på så og så lang tid?

 

2: Jeg lar saken gå sin gang uten å bry meg. Hvis de etter en måned eller noe fra nå plutselig bestemmer seg for å gi meg en dom, si 1 år uten førerkort, vil det året begynne å telle fra da jeg ble stoppet og førerkortet beslaglagt, eller fra den datoen de fastslår dommen?

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner jeg ikke til lignende saker personlig, men vet på generellt grunnlag at all offenlig tjeneste i Norge fungerer etter "stikke finger i luften"-prinsippet og at ting tas etter god-tid prinsippet.

 

Så trur du godt kan ta kontakt for å høre om saken din. Det er normal ting å gjøre å kan ikke ses negativ på det.

Lenke til kommentar

Hadde du ikke samtykket har de 3 uker på seg til å sende spørsmålet om førerkortbeslag til retten. Men siden du samtykket må du bare mase. Som regel får du ikke svar før etter mange mnd. For min del tok det 3 mnd før jeg hørte noe.

 

http://www.domstol.n...orerkortbeslag/

 

 

tapet av førerretten gjelder fra den dagen du ble stoppet

Endret av inflames662
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...