Gå til innhold

Problemer med Asus G73SW


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har hatt en Asus G73SW i 10 mnd nå ca. Har ikke brukt den så altfor mye, bare innimellom her og der.

Det har vært noen småting som har plaget meg med den fra starten av, og etter hvert leverte jeg den inn.

 

Jeg fikk den nå nettopp tilbake og fikk beskjed om at det ikke var noen problemer med den.

 

Problemene mine er som følger:

- Når man skriver, enten det skulle være på lenkeadresse i internett browser eller i notepad, så henger maskinen seg i halvt sekund - sekunds tid.

 

- Pc'en henger seg når jeg skal se film, samme frekvens som når jeg skriver. 0,5 -1 sekund.

 

- Når jeg spiller ett spill f.eks League of Legends så henger det seg ofte, som gjør det uspillbart. Lyden går også bananas og hakker så det er umulig og spille med lyden på.

 

 

Så, i bunn og grunn - hakker den og det virker som om prosessoren slutter å jobbe i 0,5-1 sekunds tid.

 

Når jeg leverte den inn, så testa de grafikk kort og prosessor 100% sa de, men jeg mener det fortsatt er problem med den(uten å få testa den igjen).

 

 

 

 

Specs --> http://www.komplett....ku=617911#extra

 

Ut i fra det dere leser her, har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så mye å komme med når det gjelder ditt problem. Men jeg har to G73 og en G54, og jeg har ikke merket noe av disse symptomene på disse maskinene. Det spilles (BF, COD, TF, L4D, Skyrim o.a.) og surfes på alle disse maskinene daglig.

 

Jeg vil anbefale deg å demonstrere problemet overfor de som tar imot din PC for service

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problem med min g53sw. I tillegg har jeg random skjermkort kræsj.

 

Hadde maskinen inne på service for å skifte hovedkort, og en tid etter at jeg fikk den tilbake begynte den å lagge slik som du beskriver. Venter på returlapp til ny service. Har egentlig lyst til å kvitte meg med den, ettersom det alltid har vært noe, hatt den siden Juli i fjor.

 

Lagger til og med i firefox :p

 

Håper det går an å få hevet kjøpet, men det virket veldig vanskelig da jeg spurte (dustinhome)

 

Lykke til

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

Du kan prøve å oppdatere det trådløse nettverkskortet. Ser ut som om eldre drivere skaper problemene som er nevnt i posten og kan fikses ved å oppdatere den.

 

http://rog.asus.com/...l-black-screen.

 

Testet dette, og symptomene ble bedre, noe som lover godt. fyrte opp et spill (world of warcraft rofl) og maskinen oppførte seg bra de første 10 minuttene, men etter det gikk den amok igjen

Lenke til kommentar

Leste igjennom den linken fra rog.asus - virker for meg som akkurat det problemet jeg har.

 

Problem is when running Prime95 the CPU stays turbo boosted at 2.3 to 2.6ghz. However, once Furmark is started at the same time, the CPU drops instantly to 798mhz. This now also can be noticed in GTA4,SC2,L4D2,WoW and anything that will put high loads on CPU + GPU at the same time. It does NOT just happen during synthetic test.
Lenke til kommentar

Tja ser ut som den "trottle" fixen fungerte for noen og ikke for noen. Hadde iallefall prøvd en bios update og ev. andre drivere før den fixen.

 

Gikk gjennom alt som kan oppdateres før jeg sendte den inn, prøvde forskjellige versjoner av drivere for å se om det var noe forskjell.

For meg så tror jeg det beste er å prøve denne throttle fixen, om da ikke noe annet er bedre.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problem med min g53sw. I tillegg har jeg random skjermkort kræsj.

 

Hadde maskinen inne på service for å skifte hovedkort, og en tid etter at jeg fikk den tilbake begynte den å lagge slik som du beskriver. Venter på returlapp til ny service. Har egentlig lyst til å kvitte meg med den, ettersom det alltid har vært noe, hatt den siden Juli i fjor.

 

Lagger til og med i firefox :p

 

Håper det går an å få hevet kjøpet, men det virket veldig vanskelig da jeg spurte (dustinhome)

 

Lykke til

 

Hva slags skjermkortkrasj er det snakk om? Jeg har selv en G53SW som krasjer omtrent annenhver dag med såkalte Timeout Detection and Recovery-feilmeldinger ("Skjermkortdriveren sluttet å svare og har blitt gjenopprettet"). Feilmeldingene kommer i serie med noen sekunder eller minutters mellomrom, og til slutt blir skjermbildet fylt med forskjellige artifacts (lilla streker og misfarging, knapper forsvinner fra vinduer, menylinjer blir svarte osv.) Det eneste som hjelper er å slå maskinen helt av, vente noen sekunder, og slå den på igjen. Omstart er ikke nok - den må slås helt av.

Jeg tror krasjingen begynte da jeg oppdaterte til den nye serien GeForce-drivere (285.xx). Har prøvd omtrent alle driverversjoner som har blitt sluppet siden den gang, uten at problemet har blitt løst. Noen versjoner har vært betraktelig dårligere enn andre. Med de aller nyeste driverne får jeg bare TDR-feil når maskinen blir tatt i bruk etter å ha vært idle i mange timer. Nå skjer det stort sett bare ved desktop-bruk (Firefox, osv.) og sjelden i spill.

 

Jeg har også hatt andre merkelige problemer med maskinen som har blitt "løst" ved å slå den av, ta ut batteriet og la det være ute i en halvtime. De to siste dagene har ikke LAN-adapteren fungert skikkelig - hver gang har prøvd å kopiere filer i Windows fra Asus-maskinen til en annen PC, får jeg øybeblikkelig melding om at nettverkskabelen er koblet fra, og det røde krysset på nettverksikonet går av og på. Merkelig nok fungerer det å kopiere filer til maskinen. Enda merkeligere er at filkopiering fungerer begge veier i Linux. Problemet forsvant i natt etter at jeg slo av maskinen, tok ut batteriet og ventet en god stund før jeg slo den på igjen.

 

Spørsmålet er om dette er bugs eller defekt maskinvare. Jeg vurderer å levere den inn til Asus, men er skeptisk til om de undersøker maskinen nøye nok til å påvise feilen. Det er ikke usannsynlig at de bruker en måned på å "reparere" maskinen, hvor det eneste de gjør er å gjenopprette harddiskinholdet til fabrikkinnstillinger og slå av maskinvareaksellerasjon i Firefox. Eller at de installere en eller annen luguber patch eller firmware som bare glatter over et underliggende problem med maskinvaren. Jeg anser det ikke som usannsynlig at det er nettopp det de har gjort med trådstarters maskin.

En annen bekymring er hvordan slike servicefolk behandler kundemaskiner. Jeg er lite interessert i å få tilbake en maskin full av riper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...