Gå til innhold

[Løst] Hvordan regulere gpu-viftekontroll manuelt 100%


SD88

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på om noen kunne fortelle meg om det er mulig å regulere viftekontrollen på gpu'en 100%. Ønsker ikke bare å sette vifta på 50% og at den skal dundre i den farta uansett hvor høy eller lav temp jeg har på gpu'en, men ønsker heller å bestemme hvor raskt vifta skal gå iforhold til hvor høy eller lav temp det er på gpu'en.

 

Er det mulig å gjøre dette ved å bruke Catalyst controll center? Ser ikke noen innstilling for dette, så lurte på om det finnes et program hvor jeg kan stille inn dette selv.

 

Vifta kjører på altfor lav hastighet iforhold til temperaturen på gpu'en. Kortet er et HD6970. Gpu'en ligger på 50-60 grader ved Idle og da kjører vifta KUN på 24%. Ved full load ligger tempen på 75-85 grader (hvis ikke mer) og jeg hører nesten ingen økning i vifte-hastighet.

 

Dette bekymrer meg litt, tenkte jeg skulle sette vifta på 50% manuelt, men vet ikke om dette holder? Det beste hadde vært om jeg kunne sette inn viftehastighet manuelt utifra hvor høy eller lav temp det er på gpu'en, men er dette mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...