Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Røntgen av ryggen


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk beskjed om legen om å ta røntgen av ryggen min. Hun sa jeg bare kunne gå der uten å bestille time. Det jeg lurer på er litt hvordan det foregår. Må jeg gjøre noe spesielle forberedelser? Leste litt om tømming av tarmen osv..... Hvor mye klær får jeg ha på meg? Er det ubehagelig av noen slag? Legen lurer på om jeg har skjev rygg det er grunnen til jeg skal på røntgen. Håper noen kan dele erfaringer eller om dere vet svar på noeen av spørsmålene eller at det er noe annet jeg bør vite :)

 

Takk på forhånd :)

 

Anonym poster: 9ee0315b22a507e75e1be3cb5886cf73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg fikk beskjed om legen om å ta røntgen av ryggen min. Hun sa jeg bare kunne gå der uten å bestille time. Det jeg lurer på er litt hvordan det foregår. Må jeg gjøre noe spesielle forberedelser? Leste litt om tømming av tarmen osv..... Hvor mye klær får jeg ha på meg? Er det ubehagelig av noen slag? Legen lurer på om jeg har skjev rygg det er grunnen til jeg skal på røntgen. Håper noen kan dele erfaringer eller om dere vet svar på noeen av spørsmålene eller at det er noe annet jeg bør vite :)

 

Takk på forhånd :)

 

Anonym poster: 9ee0315b22a507e75e1be3cb5886cf73

Er du kvinne kan en sports BH, eller BH uten metallspiler være en ide for ellers må du ta den av, (røntgen ser igjennom det meste men metall er ikke en ting det ser igjennom.

 

-frank

Lenke til kommentar

Ehm hei igjen. Føler meg veldig masete men bare en siste ting. Det står på en lapp at jeg skal ta rtg total-columna, så da lurer jeg på hva det egentlig betyr? Er rtg en slags røntgenmetode? Isåfall er det inni en maskin eller hva? SOm jeg har sagt tidligere er jeg ganske nervøs og vil være best mulig forbredt. Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...