Gå til innhold

kommentarer til prosjekt Radio PI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde PI hatt SATA kontakt hadde jo SSD vært et alternativ, spørs jo om det finnes adaptere for SD til SATA O.o

 

Forsterker med en liten høyttaler hadde jo som du nevner i innlegget gått an.

Kanskje brukt litt av plassen til kabling? få alle kablene ut på en side liksom? Det vil jo kreve litt plass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke om det er mulig å lage en overgang fra GPIO til sata?

jeg har høyttalerne som fulgte med originalt fra radioen, kan hende det blir noe spennende med den smile.gif

 

Å få til å bruke GPIO portene til sata tror jeg bare det er å gi opp, OS kjører helt fint fra SD kortet (mener å ha hørt at RPI faktisk ikke booter fra USB)

 

Om du trenger å lagre musikk så er det enklere å bruke en ekstern disk eller enda bedre en delt mappe/server.

Lenke til kommentar

det fins mange touchskjermer for arduino, regner med at når det starter å komme ut raspberries så vil det også komme haugevis med tilbehør, med litt porting av bibliotekene som brukes med arduino baserte touch skjermer så kan du nok også bruke de enkelt da RPI også har de samme GPIO mulighetene

Lenke til kommentar

XAndy: den så genial ut, bare litt stor :p

weebl: høres bra ut, er ikke så kjent med porting og GPIOer osv, men det går vel an å lese seg opp på.

 

forresten, har nå fått mail fra Farnell og RPI er endelig bestilt, bare håper de ikke bruker 100 år på å sende den :p gleder meg som en liten unge til å få den i hendene, som sagt venter jeg også på forsterkerenhetene ennå.

Lenke til kommentar

settings: altså, den første blir power på RPIen og forsterkerenhetene, den andre er en 3punkts bryter, er ikke helt sikker på hva jeg skal bruke den til ennå men tanken er å bruke den til å bytte mellom "innebygde høytalere" "AUX" og "vet ikke ennå"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...