Gå til innhold

Skal søke deltidsjobb og sommerjobb, men har noen spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kunne tenkt meg en deltidsjobb etter skolen et par ganger i uken og en sommerjobb i sommer, men er ikke sikker hvordan jeg skal gå frem.

 

Jeg har prøvd en metode som er å gå til forskjellige butikker, spørre etter daglig leder / personalsjef og så spurt han/henne om de hadde noe ledig. Dette har ikke gått så bra; enten sier de nei eller så sier de at jeg må levere en søknad. Dette er greit nok.

 

Men problemet er at jeg ikke har funnet noen steder hvor de har utlyst noe form for stilling og bare gått til tilfeldige steder (hvor jeg kunne tenke meg å jobbe) og spurt.

 

Så da lurer jeg på hvordan skriver man en søknad til disse og hvordan jeg bør gå frem? Bør jeg:

 

1. Gå til de stedene jeg vil søke, snakke med daglig leder / personalsjef dersom de er der og så eventuelt levere CV og søknad?

 

2. Sende CV + søknad på mail.

 

3. Bare levere CV + søknad til hvem som helst.

 

4. Ringe og snakke med daglig leder / personalsjef først (som jeg leste her)

 

Når det gjelder det å skrive søknad: hvordan skal jeg skrive det til forskjellige butikker / bedrifter? Jeg fant en link til "Åpen søknad" i Neppe's tråd, er dette en grei måte å gjøre det på? Jeg føler dog ikke at jeg har så mye å skrive i en slik søknad..

 

 

5. Husk og henvis til stillingsannonse eller hyggelig telefonsamtale.

"Jeg ble fortalt av en venn om denne jobben" FEIL! "Jeg viser til annonse i dagbladet 21.03.2007" RETT! "Jeg viser til hyggelig telefonsamtale ang annonsen i dagbladet 21.03.2007" RETT! Bedriften vil gjerne vite hvor og hvordan du fikk kjennskap om en utlyst stilling. Ikke om hvordan du ble fortalt om den.

Skal jeg isåfall utelukke noe som dette?

 

Det siste jeg lurer på er, hvordan er etiketten når det gjelder å søke jobb flere steder? Og hva sier jeg dersom jeg får et tilbud om jobb to steder?

 

Setter pris på om noen gidd å ta seg tid til å svare. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det seg slik at 85% av arbeidsmarkedet er skjult.

Altså bruk dine kontakter(nettet, IRL etc.) for brått har noen av de en mor eller annet som jobber i en butikk som trenger ryddehjelp, eller annet.

 

Så bruk ditt sosiale nettverk og lykke til =)

Har nok ikke funnet noe her, ettersom jeg ikke har spurt rundt. Foretrekker å gjøre dette selv, men takk for råd! :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...