Gå til innhold

Maskiningeniør


Anbefalte innlegg

Går for tiden forkurs (fullt forkurs) og det ser ut til at det blir Maskiningeniør til neste år. Jeg bare lurer på om noen her har gått forkurs og enten går eller har fullført en bachelor i maskiningeniør? Det jeg lurer på er hvordan arbeidsmengden er på maskiningeniør sammenlignet med forkurs. På skolen jeg går nå så er vi en gjeng på forkurs som sitter på skolen til 8-9 tiden hver eneste dag. Er ikke konstant effektiv jobbing riktignok, det blir jo litt prating også. Vi er så å si de siste som drar fra skolen hver eneste dag, men for all jeg vet kan det jo hende de andre ingeniørstudentene jobber hjemme.

 

Lurer også på om noen har gått Maskiningeniør i Oslo, da det er der jeg helst vil gå pga. at jeg da kan bo hjemme hos mor og far... Tenker på studentmiljøet, lærere og slike ting. Er det mye utenlandske studenter i klassene osv? Undervises noen fag i engelsk, må noen fag leveres i engelsk, benyttes det engelske lærerbøker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv gått det som heter realfagskurs (bare matte og fysikk i et halvt år), og sammenlignet med elektroingeniørstudiet jeg går nå så er arbeidsbelastningen ca den samme. Jobber man 2-3 timer på egenhånd hver dag etter forelesning så er man inne i en god rutine og kan forvente å henge godt med på stoffet i de forskjellige fagene. Etterhvert som du blir flinkere til å disponere tiden bedre mtp. skolearbeid så vil du nok prøve å unngå å sitte på skolen til kl. 20-21 hver eneste dag, det er mye annet som også er gøy ved siden av å lære seg realfag, og det er viktig å koble av fra skolen også. Et tips er å prøve å jobbe ca 2 timer seriøst med kollokviegruppen, for deretter å ta den sosiale biten etter at skolearbeidet er unnagjort for dagen.

 

Ang. maskinlinjen i Oslo må nok noen som har gått der svare deg på, men jeg kan derimot garantere deg at du vil få lærebøker og mesteparten av pensum på engelsk. Engelske lærebøker er billigere enn norske pga de lages i mye større opplag når de kan brukes verden rundt, og du kommer til å være glad for de kronene du kan spare på skolebøker når studentøkonomien er trang :) Det vil også være sannsynlig at du kan få fagansvarlig/forelesere som underviser vha. engelsk på universitetet.

Endret av d-link
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...