Gå til innhold

Godt utvikler verktøy til Windows, evt. mac og linux.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! Boka Accelerated C++ kom i posten i dag, og eg er eit skritt nærare min C++ "karriere". No berre lura eg på kva det beste utviklarverktøyet for windows er? Er det visual c++ som er "the way to go"? Eller er det andre der ute som er like gode/bedre?

 

Kjører også litt linux frå tid til anna, så vist de veit om eit godt uviklarverktøy der, så hadde deg og våre noke :) Har også ein Mac, har ikkje OSX Lion, så får ikkje lasta ned xCode der, så vist de veit om eit alternativ der så hadde det gjort seg og! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har tenkt til å utvikle for andre plattformer enn Windows så kan jeg anbefale Code::Blocks som finnes både til Windows og Linux (sikkert Mac OS også). Går det greit å bare gå mot Windows så vil jeg påstå at Visual Studio er noe av det beste du får tak i.

Code::Blocks er vesentlig enklere å få til å funke i Linux, så jeg ville anbefalt å starte på den siden.

Skrevet (endret)

Då kan eg evt. laste ned Visual Studio til windows, så kan eg heller kjøre Code::Blocks på linux. Har rota litt i Visual Studio, så er litt "kjend" med det programmet.

 

[EDIT]

umm ser ut til at visual express 2010 c++ ikkje var så glad i windows 8.... Laster ned 2012 preview.

Endret av eirikol1
Skrevet (endret)

Hvis du har tenkt til å utvikle for andre plattformer enn Windows så kan jeg anbefale Code::Blocks som finnes både til Windows og Linux (sikkert Mac OS også). Går det greit å bare gå mot Windows så vil jeg påstå at Visual Studio er noe av det beste du får tak i.

Code::Blocks er vesentlig enklere å få til å funke i Linux, så jeg ville anbefalt å starte på den siden.

Lasta ned Code::Blocks, men får opp ein error,

The debugger executable is not set.
to set it, go to "Settings/Compiler and Debugger", switch to the
"toolchain executables" tab,
and select the debugger program.

Då lura eg på kva debugger eg skal bruke...

Endret av eirikol1
Skrevet

GDB som jeg tipper du bare kan apt-get-e (eller tilsvarende) så skal Code::Blocks finne ut av det.

Vist eg kjører dette i Win8....? Har litt strev igjen med Linux (skjermkort driverane) før eg kan begynne å code der.

  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Etter noen år med programmering i C++ på Mac har jeg funnet ut at det beste er å bruke en teksteditor (anbefaler Sublime Text 2 sterkt), og bruke CMake til å bygge Makefiles. CMake kan generere alt fra Code::Blocks-prosjekter til Visual Studio solutions, så det er bra hvis du veksler mellom flere maskiner.

 

Men i begynnelsen vil jeg anbefale å holde prosjektene til ett IDE/compiler, f.eks Visual Studio. :)

Endret av hare97op
Skrevet

Etter noen år med programmering i C++ på Mac har jeg funnet ut at det beste er å bruke en teksteditor (anbefaler Sublime Text 2 sterkt), og bruke CMake til å bygge Makefiles. CMake kan generere alt fra Code::Blocks-prosjekter til Visual Studio solutions, så det er bra hvis du veksler mellom flere maskiner.

 

Men i begynnelsen vil jeg anbefale å holde prosjektene til ett IDE/compiler, f.eks Visual Studio. :)

A

aha, skjønar, dette må eg skjekke ut! Men har du eit bra IDE til Mac, utanom xCode?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...