Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, mail appen får ikke noe innkommende meldinger eller jeg får heller ikke sendt noe meldinger når jeg er på skole. Hjemme så fungerer det helt fint.

Spurte IKT folka på skolen, de sa at det var noe de ikke kunne gjør noe med og at det var fylkeskomunen som har blokkert alt bortsett fra http.

 

Noe måte jeg kan få den til å fungere?

Prøvde å endre innstillingene i mail appen til å kjøre på port 80, men fungerte ikke det heller.

Noen som vet noe som helst om det, liker ikke å måtte sjekke mailen på nettet.

 

Min maskin: Mac OS X 10.6.8

Min mail: Gmail

 

Noe mer dere trenger å vite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis IKT-avd. sier at alle porter bortsett fra 80 er blokkert, er det vel ikke så mye du får gjort med det (bruker ikke mac, og kan ikke noe om det)

 

Du kan sikkert alltid få til noe "workarounds" som f.eks sette opp proxy server til å kjøre (om det støttes av din mailklient).

 

Eller ville jeg bare brukt web-løsningen til Gmail, synes selv denne er helt fin å bruke på jobb

Skrevet (endret)

Webmailen til Gmail er jo nydelig, er ingen vits i å bruke noen egen mailklient...

Endret av TMB
  • Liker 1
Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Enklere enn å ha en webside oppe, er det så absolutt ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...