Gå til innhold

Kjøpe nye deler til bassgitar


AloBeger

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har vurdert å kjøpe en god del helt nye deler til min p bass, men er usiker på ting som potmeter, output kontakter osv.

 

Så jeg lurer på hva slags potmeter osv jeg burde anskaffe meg om jeg skal kjøpe seymour duncan spb-3 pickups til bassen?

 

Hadde vært veldig fint om noen også kunne poste linker til eksempel produkter som jeg kan se på, og ikke bare masse utregninger når det kommer til resistans osv ;D

 

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg langt utenfor mitt område, men jeg ser at SD anbefaler 250K pot'er. Det er antagelig det som alt sitter i pbassen din. Så dermed kan du egentlig bytte pickuper uten å bytte resten, om disse ellers virker greit.

 

Kanskje de gamle pot'ene er gåene. I så fall vil vel egentlig et hvilket som helst pot-set til Precision funke. Holde deg unna de billigste, de er gjerne av tilsvarende kvalitet. Det er heller ikke noe stort poeng i å kjøpe de aller dyreste. Kjøp heller et sett nye strenger.

 

Så kan det hende at du ville putte inn en preamp eller annen aktiv elektronikk, da blir det noe annet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg langt utenfor mitt område, men jeg ser at SD anbefaler 250K pot'er. Det er antagelig det som alt sitter i pbassen din. Så dermed kan du egentlig bytte pickuper uten å bytte resten, om disse ellers virker greit.

 

Kanskje de gamle pot'ene er gåene. I så fall vil vel egentlig et hvilket som helst pot-set til Precision funke. Holde deg unna de billigste, de er gjerne av tilsvarende kvalitet. Det er heller ikke noe stort poeng i å kjøpe de aller dyreste. Kjøp heller et sett nye strenger.

 

Så kan det hende at du ville putte inn en preamp eller annen aktiv elektronikk, da blir det noe annet.

 

Geir :)

 

 

Tusen takk, da var det som jeg hadde tenkt! ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...