Gå til innhold

Usikkerhet vedrørende valg av nettbrett. Skal jeg vente på siste versjon AV Transformer prime eller Fujitsu sitt?


Beatnut

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så har jeg tenkt å kjøpe meg ett Android-nettbrett. I utgangspunktet hadde jeg forhåndsbestilt Transformer Prime men avbestilte når jeg så at ny versjon ble nevnt FØR den andre i det hele tatt var på markedet.

 

Når jeg leser trådene her så ser det ut som at de fleste med ett Prime-brett er veldig fornøyde etter at de fikk ICS-oppdateringen.

 

Hovedårsaken til at jeg ville vente var mangelen på 3G og skjermoppløsningen.

 

Ser nå at den har en Snapdragon CPU til forskjell fra forrige som hadde Tegra 3, men det skulle ikke være noe negativt.

 

Så til spørsmålene.

 

1. Burde jeg enten vente på siste prime-modell som er ventet i juni ut i fra hva jeg kkan lese, eller bør jeg sette meg i en enda mer usikker posisjon og vente på Fujitsi sitt android-brett som er ventet på markedet i 2 ELLER tredje kvartal? Blir virkelig usikker.

 

2. Siste Prime-modell skal ha støtte for 4G. Nå har jeg dessverre alt for lite kunnskap om dette og jeg ser jo at vi i Norge per nå ikke har 4G bortsett fra kanskje noen NetCom-kunder i Oslo. Men det jeg egentlig lurer på er om 4G er bakoverkompatibel sånn at jeg får brukt 3G? For det er jo kun Wifi på den Prime-modellen som er i butikkene nå. Og jeg ønsker virkelig 3G-tilgang. Reiser en del.

 

Det hele koker egentlig ned til hvor lenge jeg gidder å vente på hva. Kort oppsummert ønsker jeg ett brett med 3G, Wifi og Android ICS så fort som mulig i størrelsen 10"ish på skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som overskriften sier så har jeg tenkt å kjøpe meg ett Android-nettbrett. I utgangspunktet hadde jeg forhåndsbestilt Transformer Prime men avbestilte når jeg så at ny versjon ble nevnt FØR den andre i det hele tatt var på markedet.

 

Når jeg leser trådene her så ser det ut som at de fleste med ett Prime-brett er veldig fornøyde etter at de fikk ICS-oppdateringen.

 

Hovedårsaken til at jeg ville vente var mangelen på 3G og skjermoppløsningen.

 

Ser nå at den har en Snapdragon CPU til forskjell fra forrige som hadde Tegra 3, men det skulle ikke være noe negativt.

 

Så til spørsmålene.

 

1. Burde jeg enten vente på siste prime-modell som er ventet i juni ut i fra hva jeg kkan lese, eller bør jeg sette meg i en enda mer usikker posisjon og vente på Fujitsi sitt android-brett som er ventet på markedet i 2 ELLER tredje kvartal? Blir virkelig usikker.

 

2. Siste Prime-modell skal ha støtte for 4G. Nå har jeg dessverre alt for lite kunnskap om dette og jeg ser jo at vi i Norge per nå ikke har 4G bortsett fra kanskje noen NetCom-kunder i Oslo. Men det jeg egentlig lurer på er om 4G er bakoverkompatibel sånn at jeg får brukt 3G? For det er jo kun Wifi på den Prime-modellen som er i butikkene nå. Og jeg ønsker virkelig 3G-tilgang. Reiser en del.

 

Det hele koker egentlig ned til hvor lenge jeg gidder å vente på hva. Kort oppsummert ønsker jeg ett brett med 3G, Wifi og Android ICS så fort som mulig i størrelsen 10"ish på skjerm.

 

Kjøp deg et brukt på Finn eller liknende. Kjøpte selv en Tranformer TF101 - halv pris og fungere utmerket. Så har du noe å leke med mens du venter på den rette :love:

Lenke til kommentar

Som overskriften sier så har jeg tenkt å kjøpe meg ett Android-nettbrett. I utgangspunktet hadde jeg forhåndsbestilt Transformer Prime men avbestilte når jeg så at ny versjon ble nevnt FØR den andre i det hele tatt var på markedet.

 

Når jeg leser trådene her så ser det ut som at de fleste med ett Prime-brett er veldig fornøyde etter at de fikk ICS-oppdateringen.

 

Hovedårsaken til at jeg ville vente var mangelen på 3G og skjermoppløsningen.

 

Ser nå at den har en Snapdragon CPU til forskjell fra forrige som hadde Tegra 3, men det skulle ikke være noe negativt.

 

Så til spørsmålene.

 

1. Burde jeg enten vente på siste prime-modell som er ventet i juni ut i fra hva jeg kkan lese, eller bør jeg sette meg i en enda mer usikker posisjon og vente på Fujitsi sitt android-brett som er ventet på markedet i 2 ELLER tredje kvartal? Blir virkelig usikker.

 

2. Siste Prime-modell skal ha støtte for 4G. Nå har jeg dessverre alt for lite kunnskap om dette og jeg ser jo at vi i Norge per nå ikke har 4G bortsett fra kanskje noen NetCom-kunder i Oslo. Men det jeg egentlig lurer på er om 4G er bakoverkompatibel sånn at jeg får brukt 3G? For det er jo kun Wifi på den Prime-modellen som er i butikkene nå. Og jeg ønsker virkelig 3G-tilgang. Reiser en del.

 

Det hele koker egentlig ned til hvor lenge jeg gidder å vente på hva. Kort oppsummert ønsker jeg ett brett med 3G, Wifi og Android ICS så fort som mulig i størrelsen 10"ish på skjerm.

 

Kjøp deg et brukt på Finn eller liknende. Kjøpte selv en Tranformer TF101 - halv pris og fungere utmerket. Så har du noe å leke med mens du venter på den rette :love:

 

Vel.. Nå var det vel ikke akkurat det jeg spurte om. For meg er det ikke aktuelt å kjøpe én å ha mens jeg "venter"..

Lenke til kommentar

Hvis du venter til 3. kvartal 2021 så vil du kunne kjøpe 9. generasjons Galaxy Tab, jeg tror det brettet kommer til å slå det meste :thumbup:

 

Nå er det er litt forskjell på de bretta som er ute nå og de som kommer iløpet av sommeren tenker på nye prime, høyere oppløsning vil jeg si er verdt å vente noen måneder på også den prime som er ute nå har mange wifi problemer med så ville ikke kjøpt den

Lenke til kommentar

Endel av problemet her, er vel at Asus har et stygt (men treffsikkert) rykte på seg for å si en dato de ikke klarer å holde.. Prime skulle vel komme ut i oktober/november, og kom i januar..

 

Jeg er sugen på nye tranfsormeren selv, men "ipad 3" begynner å friste mer og mer når jeg tenker på at det kan bli høst før den nye transformeren kommer.

Om ikke annet, så holder jo disse ipad`ne seg merkelig godt i pris, så en blir vel kvitt det uansett isåfall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heller snart mot Ipad 3 selv. Furen har Ipad2 og jeg låner dne innemellom. Må dessverre innrømme at den funker bra Det er fortsatt ett par småting som gjør at jeg ikke helt slipper taket og det er H***** iTunes og det at man ikke like lett kan laste filer rett til planken uten å jailbreake den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...