Gå til innhold

Ny 24" til "alt mulig" bruk


hakonvl

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Som mange andre vurderer jeg å kjøpe ny skjerm. Sitter fortiden på en 17" laptop med en så-som-så skjerm med en gammel 17-18" flatskjerm av noe slag ved siden av. Skal senere kjøpe ny maskin, og det er ikke uaktuelt å ha i allefall to, om ikke tre skjermer på den da.

 

Bruker mye av tiden til programmering, skolearbeid og noe spilling. Spiller ikke mye, og når jeg spiller går det i RTS, og noe LoL og kanskje Minecraft.

 

Har ikke så store krav til dette, annet enn at jeg vil ha 24". Budskjettet er også så lavt som mulig, gjerne 1200kr, men kan strekke meg om nødvendig. Har sett ut to skjermer fra BenQ, men sitter litt fast, denne og denne. Sistnevnte har jo raskere responstid (mtp spilling) og bedre baklyst, men dårligere kontrastforhold enn den første.

 

Problemet mitt er at jeg ikke har noe som helst av referansepunkter når det gjelder dette med kontrast og baklys, hva er godt nok for min del? Jeg kan leve med 5ms responstid da jeg ikke spiller tungt og seriøst, men er usikker på baklyset. Laptopskjermen jeg har nå er relativt lyssvak, og det er i allefall litt irriterende, men om 250cd/m2 er bra så tror jeg at jeg vil prioritere bedre farger.

 

Det er foresten snakk om en Dell Vostro 1720 med standard skjerm, skal se om jeg finner noe om den på nett.

 

Tror ikke jeg trenger høyere oppløsning, og har ikke noe spesiell formening om formatet på skjermen. Har kun VGA-utgang på laptopen, men om/når jeg får kjøpt ny maskin blir det nok HDMI eller DVI på den. Trenger ikke flere innganger enn det.

 

Takk på forhånd :) Om noen har andre forslag så tas det også i mot, om det er verdt det kan jeg kanskje gå litt opp i pris, men jeg vil nok holde meg i de nedre prisklassene.

 

Edit: Vil legge til at jeg ikke ser ikke så mye på film og serier, og redigering skjer det også lite av.

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...