Gå til innhold

Hjelp til redirect


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

Bing har funnet det for godt å indeksere index.php-fila på ene domenet mitt som index.php?menu=33&submenu=0 . Går en inn på Bings link får en bare opp det ordinære innholdet. Det eneste som skal indekseres er index.php, ikke alle de greiene etter (som jeg faktisk ikke vet hva er, eller hvor Bing har fått fra).

Har forsøkt litt med .htaccess osv uten å få det til (ja, jeg har googlet diverse redirects!), så mitt spørsmål er om noen kan hjelpe meg å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De "greiene" som kommer etter .php er $_GET variabler siden din bruker for å forstå hva den skal vise. Jeg forstår du ikke har kodet siden selv, men les litt om robots.txt. Det er en måte å velge hva som skal indekseres av søkemotorer, og med valget "Disallow:" kan du velge at noe ikke skal indekseres.

 

Prøv å lage en robots.txt i root-mappa av webserveren der det står

User-agent: *
Disallow: ?menu=

 

PS: Det kan ta en stund før webcrawlers fra bing besøker nettsiden din igjen, og info vil ikke bli oppdatert før det skjer.

 

EDIT: Fjernet liten typo fra kodeblokka

Endret av Leakim1991
Lenke til kommentar

De "greiene" som kommer etter .php er $_GET variabler siden din bruker for å forstå hva den skal vise. Jeg forstår du ikke har kodet siden selv, men les litt om robots.txt. Det er en måte å velge hva som skal indekseres av søkemotorer, og med valget "Disallow:" kan du velge at noe ikke skal indekseres.

 

Prøv å lage en robots.txt i root-mappa av webserveren der det står

User-agent: *
Disallow: ?menu=

 

PS: Det kan ta en stund før webcrawlers fra bing besøker nettsiden din igjen, og info vil ikke bli oppdatert før det skjer.

 

EDIT: Fjernet liten typo fra kodeblokka

 

Jeg har kodet siden fra bunn selv, og er ganske sterk på php. Disse variablene er ikke noen jeg har brukt selv, så hvordan BING har fått det for seg at de skal indeksere med de variablene de har gjort aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

De "greiene" som kommer etter .php er $_GET variabler siden din bruker for å forstå hva den skal vise. Jeg forstår du ikke har kodet siden selv, men les litt om robots.txt. Det er en måte å velge hva som skal indekseres av søkemotorer, og med valget "Disallow:" kan du velge at noe ikke skal indekseres.

 

Prøv å lage en robots.txt i root-mappa av webserveren der det står

User-agent: *
Disallow: ?menu=

 

PS: Det kan ta en stund før webcrawlers fra bing besøker nettsiden din igjen, og info vil ikke bli oppdatert før det skjer.

 

EDIT: Fjernet liten typo fra kodeblokka

 

Jeg har kodet siden fra bunn selv, og er ganske sterk på php. Disse variablene er ikke noen jeg har brukt selv, så hvordan BING har fått det for seg at de skal indeksere med de variablene de har gjort aner jeg ikke.

 

Wow, rart. Jaja, fiksen skal fremdeles holde vann. Kunne jeg fått link til domenet det er snakk om?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sitter enda å funderer på problemet mitt over. Siden har jeg kodet selv, og har ikke lagt inn noen $_GET variabler for index.php siden min, så jeg skjønner ikke hvorfor Bing har fått det for seg å indexsere med index.php?menu=33&submenu=0

PHP kan jeg forholdsvis greit, men er det noen måte å legge inn i .htaccess sånn at man redirectes fra index.php?menu=33&submenu=0 til index.php på den måten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...